CastleCreations Phoenix Micro 10 voor 40 dollar...

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
En die pech groeit en groeit.

De laatste 3 pakketjes (hong kong, taiwan en de states) zijn onderschept.

Nu mag ik weer formulieren invullen :(

Na ja. Gaat om servo's(9255) die nog niet in EU te koop zijn, dan moet het maar :)

Greetz,

Marc

komt als geroepen ....

neem nu in het ergste geval 33 percent inklaring +btw ( heb ik al 1 keer voorgehad, ook in België slapen niet ALLE douaniers tijdens hun shifts ), dan nóg lijkt het me een goeie deal ...

Is die regelaar veelzijdig en sterk genoeg om bvb een brusless EPP- of depronmodel (genre GWS warbird , easystar , shockflyer ) aan te sturen ? Zolang de motor niet te veel amps trekt zeker ?

Hallo,
Inderdaad 'guy5927' de douaniers in België slapen zeker niet allemaal.
Heb een zestal maal een bestelling gedaan bij "Aircraft-world Japan" en de eerste 3 bestellingen binnen de week in de bus zonder "bijkomende kosten". Vanaf de vierde bestelling heb ik elke keer "prijs" gehad.
En denk nu niet dat je er met 33% extra kosten vanaf bent: om een voorbeeldje te geven :op een bestelling van $ 48 (inclusief verzending)
omgerekend naar euro's= +/- 37 ;heb ik 17,98 euro extra moeten betalen of zo goed als 50% !!!!!
Bij navraag blijkt dat er een soort "openingstaks" van +/- 10 euro wordt aangerekend plus dan nog de extra invoerbelasting er nog eens bij.
Bijkomend probleem is : bestelling geplaatst : 28 oktober 2004 ; bestelling in de bus: 29 december 2004. Mijn bestelling heeft zo maar eventjes 7 weken bij de douane vertoeft.( niet enkel de laatste, ook bij de 2 vorige bestellingen was 6 weken het snelste!!!)

Mvg,

Paul Siemons

Ik heb bij Todsmodels eind november een bestelling geplaatst, en tot op de dag van vandaag nog geen nieuws ontvangen, ik mail elke week maar krijg niks terug, ook nog geen betaling ontvangen, wat dan weer goed nieuws is. Snelle jongens, bij Toddsmodels...
Ik zou eerst vragen of ze wel zenden naar Europa, en pas dan bestellen.
Zo doe ik het tegenwoordig.

Even terzijde, vandaag een pakketje propellors en propsavers van aircraftworld ontvangen, alleen 2.5 $ verzendkosten, zoals op de site vermeld, maar geen extra's moeten betalen. Nochtans stond op de verzemdomslag de waarde van de inhoud, maar wel met de vermelding "toy parts", wat het eigenlijk ook is. Speelgoed voor klein en groot. :D

hou er maar rekening mee dat in de loop van dit komende jaar de douane meer en beter gaat opletten en er dus meer pakjes uitgepikt zullen worden. Volgens de (betrouwbaardere) geruchten molen is men van plan om het controle systeem te gaan aanpassen zodat men dit beter kan controleren.

Paul Siemons zei:
Hallo,
Inderdaad 'guy5927' de douaniers in België slapen zeker niet allemaal.
Heb een zestal maal een bestelling gedaan bij "Aircraft-world Japan" en de eerste 3 bestellingen binnen de week in de bus zonder "bijkomende kosten". Vanaf de vierde bestelling heb ik elke keer "prijs" gehad.
En denk nu niet dat je er met 33% extra kosten vanaf bent: om een voorbeeldje te geven :op een bestelling van $ 48 (inclusief verzending)
omgerekend naar euro's= +/- 37 ;heb ik 17,98 euro extra moeten betalen of zo goed als 50% !!!!!
Bij navraag blijkt dat er een soort "openingstaks" van +/- 10 euro wordt aangerekend plus dan nog de extra invoerbelasting er nog eens bij.
Bijkomend probleem is : bestelling geplaatst : 28 oktober 2004 ; bestelling in de bus: 29 december 2004. Mijn bestelling heeft zo maar eventjes 7 weken bij de douane vertoeft.( niet enkel de laatste, ook bij de 2 vorige bestellingen was 6 weken het snelste!!!)

Mvg,

Paul Siemons

Mijn volkomen legale strategie hiervoor; Zoveel het kan opdelen in orders van onder de 22 euro. Ja hoor zelfs 6 verschillende als het moet. verzending is slechts 2.5$, daar moet je het niet voor laten...
Natuurlijk kost niet alles minder dan 22€/stuk...Die dingen haal ik dan binnen de EU...

Niels

Zoals Niels reeds aangaf, mag je voor 22 euro tegelijk aan goederen vrij importeren in de EU (let op: dit is INCLUSIEF portokosten!). Kom je zelf terug van buiten de EU, dan mag je voor 175 euro aan goederen vrij importeren. Je moet deze goederen dan zelf bij je hebben. Deze regel geldt niet voor aan accijns onderhevige produkten (tabac, alcohol, parfum, etc.)

Willem

Nou, op 10 januari heb ik 2 CC10 regelaars besteld bij TODS,al vrij snel kreeg ik de bevestigingsmail en vandaag (13 januari) lagen ze al in de brievenbus,zonder gedonder van de douane :D

Nog bedankt voor de tip Pjotr :thumbsup:

Groeten,
Marcel

Back