cat d11t

• Topicstarter Topicstarter joost1600
  • Startdatum Startdatum
J

joost1600

Guest
hallo allemaal

ik ben laats begonnen met een nieuw project een bulldozer cat d11 in schaal 1:14.
P5270504-thumb-439x329-37013.jpg

dat is hem:D

ik zit alleen nog te twijfelen met de aandrijving. ik heb een tamiya aandrijfing uit een tank, maar dan staat er altijd een rups stil als je stuurd en je kunt ze niet tegen elkaar in laten draaien. Dus ik wil eigenlijk elke rups een eigen motor geven maar ik weet nog niet precies hoe ik dat gaan doen met de electronica. dus als er nog iemand tips heeft.

gr joost

hey,
twee regelaars gebruiken ( 1 regelaar per motor) en
v-mixer plaatsen die de twee regelaars stuurt , zo kun je met 1 stick beide rupsen besturen .
Of de Rupsregelaar van servonaut aankopen , zit alles al in gewerkt.

bij ons in de vereniging zit er ook iemand die heeft zijn d11 1:15 bijna klaar;)
hij wil de regelaar van servonaut gaan gebruiken vraag me niet precies welke.. maar deze zou in combinatie zijn met een geluidsmodule..

groetjes wesley

bij de nieuwe tanken zitten dacht ik 2 aparte rupsaandrijvingen in met dus elks een apart motor...
en dan kan je zoals fabi zegt 2 aparte regelaars deze bedienen

bedankt voor de reacties. weet iemand welke servonaut regelaar dat is voor rups aandrijving?

hallo christiaan
bedankt voor het linkje,
tja zo iets bouw je niet met een ijzerzaagje en vijltje,
is wel heeel mooi die bling bling bulldozer,
mvg markioo

zoiets KUN je wel bouwen met een ijzerzaagje en een vijltje;)
die man in mijn vereniging heeft heel veel zelf gezaagd en op maat gevijld en heeft zo min mogelijk laten maken
dus alleen het draaiwerk van de loopwielen heeft hij laten doen:)

groetjes wesley

zoww goed gereedschap is het halve werk
de mijne word iets anders;)

Hallo allemaal,

Tja, ik vind zo'n Cat D11T een hele mooie machine, ook in de schaal 1:14/1:15, maar wat ik zo jammer vind, dat je er zo weinig mee kan op de rij-baan, want de meeste vereningen hebben wel een kleine ruimte gereserveerd voor het grondverzet, maar daar kan je niet echt volop schuiven met een bulldozer, zeker niet als het potgrond is.
1 keer per jaar kan je er mee schuiven in Bemmel, daar is meestal wel een flinke berg zand aanwezig, maar ja, om daar een bulldozer voor te bouwen vind ik persoonlijk jammer, maar ja, wie ben ik hé !!

Maar ik vind het wel een machtige machine hoor en wens Joost heel veel bouwplezier en ik zal dit topic met belangstelling volgen.

Joost, succes met de bouw van de Cat. D11T !!!

hallo

zo heb begin is er. zit alleen nog met een klein probleempje. ik wil eigenlijk niet alle onderdelen vast bouten, omdat ik dan overal bouten heb zitten. Is er een goede lijm voor aluminium ofiets anders. heb zo ook geen tig lasaperaat bij de hand (jammer genoeg)

groeten joost

Back