cat spuiten

• Topicstarter Topicstarter RC junkie
  • Startdatum Startdatum
R

RC junkie

Guest
hallo,
ik heb GEEN ervaring met verven er ik wil mijn cat tog wel eens een andere kleur geven.
ik dacht eraan om gewone spuitlak (bij de hema) heb te spuiten en daarna waterafstotende blanke lak .
Is dat goed ?

Alle tips zijn welkom :D

niels

met cat bedoel je waarschijnlijk je boot??

ik raad je aan om naar een autobedrijf te gaan of karwei die verkopen motip de kwaliteit daarvan is even wat hoger dan dat van de hema

je hebt nodig
grondverf
verflak
blankelak

ik zou 2x grondverf spuiten en tussen de lagen opschuuren met waterproof 600
daarna 4x de verflak eroverheen bij alle lagen schuuren alleen de laatste niet!!

en dan nog 2x blanke lak eroverheen zonder te schuuren

ik heb geen karwei in de buurt maar hebben ze dat dan ook bij de praxis of gamma ?

enne hoeveel gaat het dat koste ik wil em ik 3 kleure spuiten plus grond + lak = 5 bussen??

niels

ligt aan de grootte van je boot,, maar ik denk dat je inderdaad aan 5 bussen genoeg hebt,,

heb je geen automat of dergelijke zaken in de buurt? die hebben een groter assortiment dan dhz zaken

Indien de "oude" verf onbekend (kwa type/soort/etc) moet je heel voorzichtig zijn wanneer je de eerste lagen aanbrengt. Eerst uitproberen. Vraag anders aan Jaimy even wat hij er op gesmeerd/gespoten heeft. Niet alle soorten lak verdragen elkaar. Vooral het merk Motip is daar gevoelig voor. Zou zonde zijn als je opnnieuw moet beginnen. Schuren met 600 is te grof, je moet eindigen met korrel 1000. Je blijft anders de schuursporen zien.

Dat spuiten is een kunst apart. Probeer eerst eens wat proefstukjes.
Marc

misshien zou iemand me een les spuiten willen geven ?? :lol:
ik vraag wel wat info bij jaimy op msn

niels

Back