Catalina landingsgestel maken

Hoi allemaal,

Vraagje, heeft iemand ervaring met het maken van een landingsgestel voor een ARF Catalina van Greate Planes.

Alvast bedankt.

Vriendelijke Groeten

Japio

Laatst bewerkt:
Beste Jaap,
Zelf ben ik ook bezig met een PBY-5A Catalina. Ik ben nog niet zover dat ik met het landingsgestel ga beginnen maar de vragen zijn er wel. Mocht je informatie hebben zou ik dat graag met je willen delen. Met name het waterdicht maken van een werkend neuswiel roept bij mij een hoop vragen op.
Mvg, Jeroen

Informeer eens bij Ronald van Aken, hij heeft een wel wat grotere Catalina maar die kan zowel van land als van watervliegen dus die heeft op 1 of andere manier ook alles waterdicht gekregen met betrekking tot het neuswiel.

Wel heeft hij zijn landingsgestel speciaal laten maken voor zijn Catalina.
catalina-weer-gereed-voor-nieuwe-seizoen

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb die van paf gezien en deze had het onderstel aan de zijkant waterdicht gemaakt door van links naar rechts een messing buis door de romp te lijmen waarin het onderstel werd gestoken. Totaal 2 buisjes. Zo loopt het water door de buisjes en niet in de romp. Voorkant weet ik zo niet meer.......

@Tadango

Wie is Paf ?? heb je daar foto`s van ????

Hoi allemaal hiero,

Het maakt mij niet uit wat voor wielen er onder zitten, mag ook een landingsgestel wezen wat afkoppelbaar is of afwerpbaar kan zijn, hij land wel op zijn buikje toch, tis alleen ff omdat kissie ff de lucht in te krijgen, zonder waterpartij.

groet Jaap

Back