Catalina weer gereed voor nieuwe seizoen

Mooi toestel! Op de foto's lijkt het alsof hij een negatieve v-stelling heeft, is dat ook zo?

Geweldig, ook ik ben zeer benieuwd en we zullend e Catalina dan ook in de gaten houden en wat starts en landingen filmen (moet wel want we delen beide kanaal 62 ;-) )

Maar je mag na de zwemproef wel wat vrolijker kijken ;-)
Catalina_zwemproef-12.JPG

Ik ben altijd vrolijk maar met zo'n kist moeten leuren met draaiende motoren door het slijk op mijn leeftijd............pfffff.:cool:

Dat ziet er ook op het water goed uit Ronald

:thumbsup:

Zaterdag mooi weer, gaan met die banaan............ :banana:

Proficiat met de geslaagde zwemproef

Uit intresse: sluiten de deurtjes van het neuswiel zodat ze geen water doorlaten of is er een ruimte die waterdicht is waar heel het neiswiel inzit (maar hoe zit het dan met het zwaartepunt als die ruimte volwaterzit)
of is er een andere oplossing waar ik niet aan denk ?????

Ik baal als een stekker, dat ik dit jaar , naar geen van beide watervlieg meetings kan komen , om al dit moois te aanschouwen.

Proficiat met de geslaagde zwemproef

Uit intresse: sluiten de deurtjes van het neuswiel zodat ze geen water doorlaten of is er een ruimte die waterdicht is waar heel het neiswiel inzit (maar hoe zit het dan met het zwaartepunt als die ruimte volwaterzit)
of is er een andere oplossing waar ik niet aan denk ?????

Ik baal als een stekker, dat ik dit jaar , naar geen van beide watervlieg meetings kan komen , om al dit moois te aanschouwen.

Nee de deuren sluiten niet waterdicht af,is in het echt ook niet het geval,
Hier zitten aan de achterkant van de deuren spuigaten waardoor het water uit de wielkast kan stromen
De wielkast van mijn model is waterdicht en deze stroomt ook niet vol omdat een deel boven de waterlijn blijft.
Na het opstijgen vanaf het water loopt het water gelijk weer weg dus van een zwaartepuntprobleem is geen sprake.

Klik hier op Untitled Normal Page voor wat Catalina plaatjes.

Hier had ik het dus moeten zoeken! :D

Ziet er mooi uit, helemaal op het water zo. Heeft 'ie nou al gevlogen bij ons op het veld?

Veel succes morgen en tot op het veld!

groeten,
niels

Back