catalina

zo vandaag het voorlopig laatste project opgehaalt
full
full
full

zo als je kan zien best wel wat werk aan
volgens de vorige eigenaar is het kisje een jaar of 40 oud
heeft schade aan het stabilo maar maken we wel weer
verder lijkt het mee te vallen de bespanning is echt helemaal aan zijn einde brokkeld gewoon af
dus nieuw jasje en stabilo dan zou hij klaar moeten zijn
het hout lijkt nog best goed nerges nog geen rotteplekken gevonden
de motoren zijn los draaien mooi rond almetal niet slecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en tog zou ik aanraden hem om te bouwen naar electro
bij klijnere 2 motorige modellen is het evect bij motoruitval van 1 van de motoren vaak moeilijk te kompenceren
 
nou ik hoop toch dat het mee valt jeroen ze staan zo dicht bij elkaar



maar weet iemand een manier om de bespanning er af te halen
het lijkt mij dat het linne is met spanlak plus een berg verf
om het er mm voor mm af te pulken is erg erg tijd rovend
 
na een avondje plukken kwam het er al zo uit te zien
full

er zit plamuur onder de bespanning
volgende word dus sneller gedaan
ik snij de beplanking er af en vervang het
de vleugeltjes wegen 420 gram voor ik er aan begon even kijken hoeveel lichter ze worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bowdenkabols op roilroeren mer een haakse adapter naar de rolroeren
de iedeale manier van een rampzalige aansturing van de roeren
 
die bodenkabels gaan er ook uit komen servo s in de vleugels
zo wel voor rolroeren als intrekken drijvers
en gezien het gewicht en de bouw van de cat word ze niet elektries
wand daar in is gewoon geen plaats voor accus
dus gewoon die twee osjes en dan een kilo afslanken dan moet het goed komen
 
Ja heb je bezig gezien vandaag, nog een hoop schuurwerk, maar het wordt een mooi toestel hoor. Nou nog een mooie paint-shop beurt en hij vliegt :)
 
hoi henry ik zelf vond deze wel mooi
full

twede vleugel is inmiddels ook kaal en maar goed dat de verbouwing nodig was een van de hooft liggers is gebroken die moet er dus ook uit
verder ben ik al wel bezig met de romp te schuren (veel werk )
er zitten echt tig lagen lak en plamuur op
alleen de staart is nu geschuurt en de romp is al bijna 250 gram lichter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Erg leuke uitvoering!

1009202.jpg


0961440.jpg


buffalotanker703.jpg


Serial #: RCAF11047
Construction #: CV-343
Civil Registry:
CF-OFI
C-FOFI
N343CV
Model(s): PBV-1A
Name: None
Status: Airworthy
Last info: 2005
[FONT=Times New Roman,Times,serif]History:
[FONT=Times New Roman,Times,serif]Delivered to RCAF as RCAF11047.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- BOC: Feb. 24, 1944.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- SOC: Apr. 26, 1962.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]Province of Newfoundland & Labrador, 1965-1973.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- Registered as CF-OFI.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]Government of Newfoundland & Labrador, St. Johns, Newfoundland, 1979-1990.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- Registered as C-FOFI.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- Withdrawn from use, St. Johns, Fewfoundland.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]Buffalo Airways, Red Deer/Yellowknife, 2002.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- Stored.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]Hans Lauridsen, Carefree, AZ, 2005[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times,serif]- Registered as N343CV.[/FONT]
[/FONT]

Hier nog wat broertjes/zusjes

Groeten, Ramses
 
Laatst bewerkt:
dacht ik vandaag even de motoren te testen
de twee osjes mee naar het veld en draaien maar
de eerste was ook geen probleem liep als een zonnetje
dus nummer twee op de bok en zal dan ook wel mooi lopen denk je dan
nou echt niet wou niet draaien
wat blijkt als je die achter uit aanslaat loopt hij meteen
dus even zoeken en ja hoor deze motor draait links om
balen zeg en er zitten twee rechts draaiende props op
dus nu ook nog op zoek naar links draaiende props
 
.
Maar da`s toch juist fijn op een twee motorige kist?!
Is het veel ombouwwerk om ze hangend te monteren?
Dan steken de koppen minder zichtbaar uit.

Groeten, Ramses
 
ja ramses dat wel alleen is dat schijnbaar niet scale
als er drieblads 10x6 zijn die links om draaien dan vind ik dat niet zo n drama
 
Back
Top