Bouwverslag Catalyst Machineworks - Whoopmaster 4 - (semi) Pro Cinematic Drone

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door DutchRC, 15 aug 2022.

  1. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    Halloa mede RC deelgenoten,

    ik post hier niet veel / vaak meer, maar dacht dat deze bouw-serie wellicht voor anderen hier ook interessant zou kunnen zijn. Over het algemeen zijn de RC's die op mijn YT kanaal voorbij komen "hobby RC's".
    In het geval van deze CMW drone neigt het meer richting (semi) professioneel gebruik.
    Niet dat ik er persoonlijk commerciëel mee verwacht te gaan vliegen..

    Catalyst Machineworks is wellicht niet bij iedereen bekend. Dit is een relatief klein Amerikaanse drone fabrikant. Hun core-business is tegenwoordig cinema-drones voor professioneel gebruik. Van origine leverden ze vooral drone-frames voor de hobby-scene.
    CMW is niet een prijs vechter bovendien staan hun frames bekend als "over enginered" :)

    De eerste video die ik hierover heb geschoten is een gedetailleerde frame-bouw. Voor de meesten vooral om te laten zien hoe makkelijk / moeilijk de bouw van een wat ingewikkelder drone frame is.


    en yep.. al mijn video's zijn in het Engels...

    Schroom niet jouw ideën over, of ervaringen met deze quads te posten.
     
  2. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    En voor het geval jij geen zin hebt een redelijk lang bouwverslag uit te zitten:
    Dit bleek inderdaad een aanmerkelijk complexer frame te zijn qua bouw. "complex" of "moeilijk" is uiteraard relatief, maar voor een FPV drone frame is deze complex.

    Alles past echter perfect en was goed afgewerkt. Dat scheelt veel bij het opbouwen ervan. Knap om zo'n frame te ontwerpen vind ik ook.
    Aan de andere kant is het bouwen voor mij dan weer wat ingewikkelder omdat ik et ook nog in beeld probeer te brengen...

    Anyway.. Het viel mij eigelijk mee.. En het uitendelijke frame voelt stevig aan.
     
  3. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    mini update voor het geval jouw dit wel een leuk coptertje lijkt.
    Ik krijg net de import-kosten factuur: €159

    Wellicht zal het frame zelf op een gegeven moment beschikbaar zijn in een EU shop, maar het complete (al dan niet geassambleerde) setje zeker Niet.
     
  4. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
    Catalyst maakt prachtige producten, heb zelf 2 Merica frames, de Whoopmaster is er zeker eentje dienop mijn verlanglijstje staat!
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  5. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    CMW maakt inderdaad mooi spul.. wat soms wel bizar complex is (de Smooth Operator bv)..
    Hopelijk zien we deze Whoopmaster binnen afzienbare tijd ook in EU shops, want hij zit mooi in elkaar (vind ik)

    Speaking of! Frame review :)

     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  6. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    Okee en weer een flinke stap voorwaarts in de onderstaande video!
    In deze aflevering voeg ik alle electronica toe aan de quad.. Niet in uitputtend detail want ik heb al video's over het installeren van DJI FPV sets, en over Crossfire installs...
    WEL met tips & tricks...

     
  7. DutchRC

    DutchRC

    Lid geworden:
    21 aug 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Zwolle
    okee.. hardstikke leuk allemaal DutchRC... maar vliegt dat apparaat dan ook nog een beetje?????

     
    eric_laermans en Ard Schell vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina