"Catamaran Sea Rider" Brushless RTR

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum... Ik had een nitro boot maar aangezien dat je daar bijna nergens meer mee mag varen heb ik 'm verkocht en wil nu de overstap maken naar elektro. Ik ben aan het surfen en kom regelmatig deze boot tegen "Catamaran Sea Rider" Brushless RTR. Kostentechnisch valt hij binnen mijn budget, maar ik wil 'm niet uit het buitenland halen omdat ik nare ervaringen met inklaren door douane heb. Kan iemand mij vertellen of dit iets is?

Marcel

Hallo Marcel,

Ik neem aan, dat je je nitroboot inclusief zenderset hebt verkocht, anders keek je niet naar zo'n complete set.

Deze boten zijn net zo RTR als de meeste Chinese boten; RTR betekent dat 'ie voor je in elkaar is gezet.
Vaarklaar maken moet je zelf doen; de boel demonteren, eventueel aanwezig hout in de epoxy of vernis zetten, boot op lekken controleren en die dichten en vervolgens alles weer in de boot monteren, met borgmiddel op alle bouten en moeren, as smeren, lipo laden en testvaren. (Werphengel met tennisbal aan de lijn meenemen.)

Van deze cat is er een filmpje op Youtube, dat een abominabel afgestelde boot laat zien, dat kan dus véél beter (zonder wippen).

Groeten, Jan.

"Catamaran Sea Rider" Brushless RTR

Wie zegt dat je m in het buiteland moet bestellen , was de eerste hit als je zoekt met google op "Catamaran Sea Rider" .

Voor t bedrag is het een mooi compleet klein bootje van 45cm maar de kwaliteit kan ik niks over zeggen daar weet ik niks van , ik vaar nml nooit RTR`s.

succes .

Michiel.

Laatst bewerkt:
Ik heb idd de zender enzo verkocht met de nitro boot. Ik heb nog wel een eigen zender, servo's en ontvanger. Ik heb alleen geen ervaring met het bouwen en aanschaffen van onderdelen voor een boot. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven voor de boot plus onderdelen.

Ik heb idd de zender enzo verkocht met de nitro boot. Ik heb nog wel een eigen zender, servo's en ontvanger. Ik heb alleen geen ervaring met het bouwen en aanschaffen van onderdelen voor een boot. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil niet meer dan 200 euro uitgeven voor de boot plus onderdelen.

Dat wordt erg krapjes , beter even doorsparen zodat je geen rommel hoeft te kopen omdat je zo graag een boot wilt hebben .

Michiel.

Hallo Marcel

Zoals Michiel al zei, is dit wel érg krap.
Als je zelf een zender, servo en ontvanger hebt, zou het moeten kunnen met Chinese onderdelen, maar die optie valt af, omdat je daar geen gebruik van wilt maken.

Misschien is dit iets:

http://shop.strato.de/epages/61433551.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61433551/Products/RCM310016

Ik heb zelf twee van deze boten in bestelling, omdat de boten nog niet leverbaar zijn, heb ik een deal van €140,00 per boot inclusief verzendkosten.

Je hebt dan nog nodig:
- Servo
- Regelaar 30A minimaal, 50-80A met het oog op toekomstige upgrades is beter.
Bijvoorbeeld:
http://www.swanghobby.com/Flyermate-80A-5A-BEC-Electric-Speed-Controller-p-72.html
(helaas ook uit China, maar géén verzendkosten)
Lipo 3S (hoe meer mA des te langer de vaartijd)
Bijvoorbeeld deze:
http://www.swanghobby.com/Flyermate-M-Series-111v-4500mAh-20C-Li-Polymer-Battery-p-1602.html
Ik weet het, deze komt uit China, het gaat om het idee, je kunt vergelijkbare Lipo's ook in Europa kopen, ze zijn alleen meestal duurder.
Lader voor je Lipo.

Als je deze zaken bij elkaar optelt, zit je dus boven je budget.

Een 'vergelijkbare' romp met motor en hardware is er wel goedkoper, maar die moet dan rechtstreeks uit China komen...
R2hobbies.com - 25.0" RC EP Fiberglass FRP Prince Deep-vee ARR Racing Boat, Electric Powered Boats, rcbt1111
Exclusief verzending.

Een boot samenstellen kan dus relatief goedkoop, maar er is een grens, daaronder zit je onverbiddelijk in de speelgoedhoek.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

Linkjes werken inmiddels! Bedankt! Boot ziet er goed uit! Ga jij deze boten beide zelf gebruiken of kan ik er eentje van jou kopen?

Marcel

Back