Catamaran ?

Ik vroeg me af of er tekeningen in omloop zijn van een goed zeilende catamaran of trimaran.

Daarnaast ben ik benieuwd of er in Nederland nog bouwdozen in omloop zijn van een catamaran/trimaran.

Zelf had ik wel interesse om de Topcat van Robbe te maken. Ik weet dat die al lang niet meer in productie is en iets onstabiel zou zijn.

Hoi Wim,

Die site had ik ook gevonden, maar dan kom ik volgens mij uit bij oudere modellen, die over het algemeen niet meer als bouwdoos zijn te verkrijgen. Ook vind ik geen bouwtekeningen of linken naar bouwtekeningen op die site.

grt
JP

Even op deze site kijken en doorklikken naar de boten.

Wim

Ik vroeg me af of er tekeningen in omloop zijn van een goed zeilende catamaran of trimaran.

Daarnaast ben ik benieuwd of er in Nederland nog bouwdozen in omloop zijn van een catamaran/trimaran.

Zelf had ik wel interesse om de Topcat van Robbe te maken. Ik weet dat die al lang niet meer in productie is en iets onstabiel zou zijn.

Als je gaat beginnen: maak de cat of trimaran niet te klein.
Een romplengte van circa 1 meter is wel aan te bevelen anders wordt het veels te onstabiel.

Hier op het forum staat nog een klein bouwverslagje van mijn trimaran, ze is nog lang niet af, maar het begin is er.
Ik heb de tekening gebruikt van de site welke hierboven genoemd is wrt nog iets...

John, zou jij mij de link kunnen geven naar jouw bouwverslag en de link naar de tekening die jij gebruikt hebt.

Tot nu toe heb ik alleen maar bestaande bouwmodellen van zeilschepen gemaakt.....nu ik dus iets zelf wil gaan bouwen zoek ik een vrij duidelijke tekening/uitleg ..... jouw verslag/tekeningen zouden wel eens een goede start voor mij kunnen zijn...

mvg
JP

Als je gaat beginnen: maak de cat of trimaran niet te klein.
Een romplengte van circa 1 meter is wel aan te bevelen anders wordt het veels te onstabiel.

Hier op het forum staat nog een klein bouwverslagje van mijn trimaran, ze is nog lang niet af, maar het begin is er.
Ik heb de tekening gebruikt van de site welke hierboven genoemd is wrt nog iets...

Ik heb thuis nog tekeningen! Plus een TopCat die gerestaureerd moet worden.

Ik zou zeggen probeer een Butterfly van Graupner te bemachtigen. Een zeer mooie en snelle trimaran.

En er staat op dit forum als het goed is nog een Triana van Robbe te koop, mooie boot al is deze wel een paar slagen kleiner dan de Butterfly. Laatst genoemde kreeg in ieder geval genoeg aandacht tijdens de demodag afgelopen weekend in Nieuwe Niedorp ;)

Back