Catfish club 20 racer bouwproject

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door ragbak, 17 nov 2009.

  1. wubbo

    wubbo

    Lid geworden:
    4 sep 2006
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Voorhout
    1 - 2 sec zal je bedoelen.
     
  2. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Eh, nee, totdat de prop stil staat tegen de compressie aan. Ik weet niet hoe dat bij de Rossi zal zijn, maar ik heb kisten waarbij de prop door de wind toch nog wel even door draait ondanks dat het gas dicht staat. Als de motor dan nog brandstof kan krijgen gaat ie gewoon weer lopen... Waarschijnlijk is de motor dan nog warm genoeg om ontbranding te veroorzaken.
     
  3. robbert

    robbert

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    153
    Ok Ok Ok, Ik spreek je later nog wel als je met een brandstof lekkende kist door het huis hebt gelopen.

    Bovendien wil je dat die afslag op de grond altijd dicht staat zodat je motor niet volloopt voor de race en dat je hem vacuĆ¼m kunt trekken voordat je de tank vult. Als hij niet overcenterd dan loopt de servo vaak terug als je de kist uit zet.

    Het voordeel van een bubbless tank is dat er geen lucht in zit en dus niet kan schuimen. Moet je wel beginnen zonder lucht.

    Dus .......:teacher:..... overcenteren. Capice :D
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  4. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Your arguments are good, it shall be done...
    :worship:

    Als je nu gelijk die argumenten op een rijtje zet doe ik ook niet eigenwijs meer, deal?

    O ja, met alles d'r op en d'r aan kom ik precies tussen die 55-60 mm vanaf de voor lijst voor wat betreft het CG. Dat komt wel goed dus...
     
  5. wubbo

    wubbo

    Lid geworden:
    4 sep 2006
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Voorhout
    Nog een goede reden:

    (Ik denk meer elektrisch als Robbert)

    Als je accu niet al te best is dan is 2 min. lang zoveel stroom trekken misschien net die druppel te veel. Het zal niet de eerste keer zijn.

    Brandstof lekkende kist?, dat is voor ragbak geen goede reden hij heeft Kwantum vloerbedekking door het hele huis liggen (net als ik), dat kan goed tegen brandstof, je kan hooguit uitglijden.;);)
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  6. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Hey Wubbo: met zulke accu's vlieg ik NIET! Onbetrouwbare accus's gaan gelijk de prullenbak in en elk seizoen een accu check en... voor het vliegen altijd laden!!!!
    Ennuh die Kwantum vloerbedekking: goddank alleen maar op zolder hoor ;-)
    Kan idd uitstekend tegen brandstof :)
    Meerdere malen getest...
     
  7. robbert

    robbert

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    153
    Dat elektrische argument had ik er eerst nog bij staan maar ik wilde het bewaren voor het moment dat de kist op de weegschaal :oops: ligt na de spuiterij.

    Nu kan er nog een 350 accu in :p scheelt weer een paar gram :D
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  8. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Klinkt mooi dat besparen in gewicht, maar aan de andere kant (elektrisch bekeken): naarmate de capaciteit van een accu kleiner wordt neemt de inwendige weerstand toe. Als je dan uit zo'n ieniemini accu onverhoopt een keer wat meer stroom gaat trekken heb je wel kans dat je klemspanning in elkaar dondert en dan dus geen prik meer hebt op je ontvanger :(
     
  9. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Wij vlogen altijd met de 4 cellen 240 mah accutjes in de club 20! Meer dan zat, op een wedstrijd gebruik je misschien 50%!! Tegenwoordig gebruik is de 4 cellen aaa Eneloop 750.
     
  10. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Ik gebruik ook AAA, nog kleinere cellen is ook wat moeilijker aan te komen. Over het algemeen is het verbruik niet zo hoog (als alles goed is), alleen heb je met celletjes van 240mAH niet zo heel veel speling meer wat betreft cell capaciteit. Meestal ligt de capaciteit ook iets lager dan opgegeven door fabrikant. Ik blijf liever aan de veilige kant 700-800 mAH geeft een veilig gevoel.
     
  11. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Nog wat anders: het uitlaatgat onder in de romp, wat is het beste: gewoon de uitlaatgassen tegen de uitlaattong laten butsen en dan via het gat naar buiten of is het beter om een siliconen slangetje op de uitlaat te zetten die net door het gat naar buiten komt?
     
  12. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.558
    Locatie:
    Oegstgeest
    Iedereen gebruikt een siliconeslangetje aangezien de gassen best heet zijn.
    Als je er een stukje silicone slang opzet wordt je kist ook niet zo vies na een vlucht.
     
  13. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    OK, bedankt. Ik heb nog wel wat liggen denk ik. Morgen de schuur ombouwen tot spuitcabine :roll: Moet nog een straalkacheltje scoren. En dan moet het lukken lijkt me.
     
  14. nicohaas

    nicohaas

    Lid geworden:
    10 aug 2005
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Rijnsburg
    wat voor lakgebruik je?
    Ik heb gisteren de laatste laag lak aangebracht (transparant coating 2k). De mijne is klaar.
    Ben benieuwd hoe hij vliegt. Ik probeer volgende week een testvluchtje te gaan maken als ik mijn ontvanger heb.
     
  15. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Nico ik gebruik Motip-Dupli color. Volgens de verf speciaalzaak kan hier 2K lak overheen. En als dat niet zo blijkt te zijn hebben ze een hele kwaaie Peet aan de kassa :D

    Mijn doel is ook om volgend weekend test vluchten te kunnen maken. Ik hoop dat dat allemaal op tijd lukt, heb nog wel wat te doen.
     
  16. robbert

    robbert

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    153
    Je moet wel opletten dat de basis lak ook brandstof bestendig is. Testen !
    Wat er anders gebeurt is dat de basis lak oplost onder de 2k lak en er samen toch nog afvalt.
    Een oplossing is om de kleurcoat in de 2k lak te mengen en dat als onderlaag te gebruiken. 2k voor de glans er over en klaar is Peet.

    R
     
  17. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Almere, MVA
    Tja, ik heb de lak nu al dus ik ga er voor. Heb mijn Stiletto destijds gepaint brushed (takkewerk) met acryl verf en toen 2K lak er overheen. Is super afwerking en goed brandstof bestendig (ondanks dat die acryl lak dat zelf niet is). Als de 2K alles afdekt moet het goed komen.

    Ben net even bezig geweest met een grond laag:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Moet zeggen dat dit niet mijn mooiste werk wordt, maar goed, dan maar een quick & dirty, tijd dringt.
     
  18. nicohaas

    nicohaas

    Lid geworden:
    10 aug 2005
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Rijnsburg
    Motip is goed spul, ik ken het. Wel prijzig. Ik gebruik spuitbussen van de action (acryl) met daarover twee k2 lak (tast de ondergrond niet aan, zelfs niet als het nog niet 10% droog is ). Mijn is nu klaar en is ook niet 100 % netjes, een keer een mid air en je kan weer opnieuw beginnen. Ik was lui en heb de vleugel gefolied.

    Vraag: hoe maak je het kapje vast? alleen tapen?
     
  19. nicohaas

    nicohaas

    Lid geworden:
    10 aug 2005
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Rijnsburg
    O en Robbert, ik ga nu met jouw catfish vleugels beginnen. Met epoxie ingedekt, dit is voor mij nieuw, ben benieuwd.
     
  20. robbert

    robbert

    Lid geworden:
    10 apr 2009
    Berichten:
    153
    Het motor kapje zit idd alleen met tape vast en het cockpit kapje gelijmd.

    Gtz Robbert
     

Deel Deze Pagina