CB100 zware crash

Hallo iedereen,

Ik heb vanmorgen mijn Walkera CB100 kapot gevlogen. Alles is eigenlijk nog intact maar het frame is in tweeën gebroken. Ik heb inmiddels alles al uit elkaar gehaald, maar ik krijg het niet voor elkaar om de staart uit elkaar te halen. Dit is te wijten aan de staart motor en de manier waarop die vast zit. Wie weet hoe ik een CB100 staart uit elkaar kan halen?

demontage

Hoi, heb inmiddels ook een ander frame en staartbuis erop gezet. Dit ging prima, heb daarbij wel de solderingen nabij de staartmotor losgemaakt.
De motor hoeft je m.i. niet los te halen.
Nadien de kabeltjes buitenlangs geleid, ipv in de buis.

Anders post een foto!

gr. Luc

Foto's

Het is me niet duidelijk hoe ik dit alles los moet maken zodat ik het frame helemaal kan vervangen. Er zitten niet echt stekkers aan de staart motor zodat ik de draden los kan maken. Het geheel blijft dus vast aan elkaar zitten.

Laatst bewerkt:
Onder dat zwart op de draden (noemen ze krimpkous) zijn ze aan elkaar vast gesoldeerd. Dus krimpkous verwijderen. Draden van elkaar los knippen. Frame vervangen. Draden weer aan elkaar solderen. Niet de krimpkous vergeten.
Die arbeiders die dit in elkaar hebben gezet moeten hele kleine handjes hebben. :rolleyes:
Dat is een van de redenen dat mijn CB-100 in de kast ligt en ik ben overgestapt op iets groters. :D
En wel dezelfde al jij. Een KDS450S.

Succes.

Onder dat zwart op de draden (noemen ze krimpkous) zijn ze aan elkaar vast gesoldeerd. Dus krimpkous verwijderen. Draden van elkaar los knippen. Frame vervangen. Draden weer aan elkaar solderen. Niet de krimpkous vergeten.
Die arbeiders die dit in elkaar hebben gezet moeten hele kleine handjes hebben. :rolleyes:
Dat is een van de redenen dat mijn CB-100 in de kast ligt en ik ben overgestapt op iets groters. :D
En wel dezelfde al jij. Een KDS450S.

Succes.

Dat is nog een boel werk zeg! En ik heb al van dit grote handen. Dan moet ik dit op de lange termijn schuiven, want solderen kan ik niet. Wel een goede reden om het te leren. Bedankt voor je reactie! Nu weet ik hoe het zit.

Hoe bevalt je KDS?

KDS bevalt goed.
Ik heb hem 2de hands gekocht maar er een hoop aan verbouwd al.
Lekker stabiel.
In +/- 25 vluchten 1 zware crash gehad. (Tegen een paal aangevlogen) en 2 lichtere reparaties. (Te harde landingen)

Solderen...

Hoi,

Het antwoord is gegeven, krimpkous verwijderen, los solderen.
Nieuwe componenten opbouwen en weer vast solderen.

Ja en inderdaad, dit is geen standaard soldeerklusje.
Een lichte soldeerbout een een 3e handje heb je wel nodig, en wat ervaring!

Suc6!

gr. Luc

Ik heb alles gekocht wat ik nodig heb om te gaan solderen. Ik heb deze soldeerbout gekocht:

SolStation.jpg

Ik zal ga er binnenkort eens goed voor zitten. Ik zal hier wel plaatsen hoe het is verlopen. Bedankt voor de hulp iedereen!

Back