cc 01

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
A

alfisti

Guest
ik ben bezig met de bouw van de tamiya vw touareg met cc 01 chassis en wil daar wat mooie alu delen voor aanschaffen en heb al het een en ander .
zijn er mischien hier bouwers die al een model hebben met wat duidelijke fotos ervan

Ik heb een rijdende cc01 staan.

Wat moet je weten?

ik heb zelf ook een chassis van de cc01 besteld en heb een hoop alu parts mee besteld en ben eens benieuwd hoe dat evt er uit moet komen te zien en hoe eea gemonteerd moet gaan worden
volgens mij heb ik alle denkbare onderdelen die te krijgen zijn in alu mee besteld

Ik weet niet of je ze al hebt maar ik zou in ieder geval de stuurinrichting vervangen door een aluminium exemplaar. De standaar plastic variant is niet echt geweldig.

O op die manier,

Toen ik mijn CC01 in elkaar had ben ik natuurlijk meteen op mijn eigen offroad baantje gaan 'rondrijden' maar mijn cc01 heeft ongeveer 10 seconden op mijn baantje gestaan en is toen weer op de hobbytafel beland.

Er zat -bij mij- GEEN beweging in de achteras en daarom kwam mijn CC01 ook NIET vooruit omdat de achteras niet mee veerde op hobbels en het wiel met de minste weerstand begon dan te spinnen zodra het met 1 wiel in een kuiltje kwam.

Ik heb zelf een 4-link systeem gemaakt en die op mijn achteras aangebracht en ik ben nu niet meer weg te branden omdat ik niet meer vast zit en aan 1 stuk door kan offroaden.

Dus mijn tip:

een 4-link systeem.

En zoals DVDL al zegt de stuurinrichting zou ik vervangen

Het is al een 4-link systeem (tel de links maar lol)
en nee dat is echt niet nodig.
ik heb jaren trial gereden met mijn cc-01 en die had gewoon de stock links met een 45t motor en 11.1v lipo.
achterdiff locken, daar heb je meer aan (maar dat zit in de kit) dan spint er ook nooit meer 1 wiel

Het is inderdaad al een 4 link maar naar mijn mening is de 4 link uit de kit waardeloos.

Mag ik vragen hoe je de achterdiff gelockt hebt dmv van foto's?

hallo
bij de tandwiel zakje zit een wit plastic 6 kant achtig deel dat moet je in je diff plaatsen ipv de 2 tandwielen zo is je achteras gelockt en je voordiff lekker dik vet in proppen
en je achterveren vervangen door tlt veren op marktplaats staan er enkele te koop
mvg markioo
met de 2 linkse vast in t rekje onderdelen lock je je diff
dit is van www.modellbau-seidel.de zie cc01
picture3.php

Laatst bewerkt:
hallo
ik had laatst een cc01 gekocht van iemand en daar was achteras ook gelockd maar dan met 1 of andere kit/plamuur/stopverf ofzo,
is ook een idee,maar heb alles eruit gehaald en nieuw diff geplaatst,
mvg markioo

ik snap er effe geen hou van
niks lijkt te passen of ligt dat aan mij
heb ik van die mooie alu achetr ophanging gemonteerd is ineens de aandrijf as telang ?
ook heb ik de stuur stangen alle vervangen door mooie alu lope ze tegen de bodemplaat aan en alles zit precies volgens tekening vreemd

hallo
je hebt 2 wielbasis let erop bij montage
dat je wel de schroefjes in de juiste gaatjes stopt
mvg markioo

Hallo,

Tamiya heeft de cc01 en de xc01. Het enigste verschil tussen deze twee is de wielbasis. Die van de cc01 is langer. Je kan de draagarmen van de achteras in twee verschillende gaten doen om de wielbassis te veranderen. Het enigste verschil is de cardanas om te achteras aan te drijven. Die van de cc01 is langer. Misschien heb je een fout gemaakt met de montage en de draagarmen in de verkeerde gaten gezet?

hallo
zoiets bedoelde ik ook al met schroefjes in juiste gaatjes doen,
maar xc01 en cc01 is 1 en de zelfde afkortings benaming nameling cross country,de 1 kort het af als xc en de ander cc,
en heeft niks met de wielbasis te maken,
mvg markioo

Opvallend dat er op ebay bijna geen meer aangeboden worden en die die aangeboden worden zijn schrikbarend duur.

Zo ook de Honcho.

Tijd van het jaar?

een compleet chassis koop je voor effe 80,- incl verzenden dus valt wel mee
maar ik heb alles nagekeken maar alles lijkt toch echt goed te zitten en hoe kan het dan dat ook de stuurstang kogelkopjes tegen de bodemplaat aan komen ?

Misschien even foto's plaatsen...

En om nog even terug te komen op de standaard links:
Ik reed met veel vermogen trials en heb de stock links gehouden om 1 reden.
Al je alu gebruikt, breekt t chassis of de as aangezien de stock link flexibel is is die kans veel en veel kleiner.

bij deze nog even een foto van mijn oude xc (is al een tijdje terug verkocht omdat ik weer helemaal terug ben in het competitie crawlen)

20100307_1350.jpg

yep ik heb ze hier ook nog liggen maar gebruik ze niet omdat ik geen trial rij maar gewoon voor de fun
dus als er iemand intresse heeft

Back