CC MMM niet compatible met de Futaba R113IP ontvanger

Discussie in 'Electro offroad' gestart door winkje, 15 jan 2010.

  1. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
  2. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Waren het niet de futuba's waarbij het gaskanaal ge-reversed moest worden?
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Had eerst ook problemen met mijn CC Sidewinder dat deze niet wilde met een Futaba R113ip.

    Het reverse van het gas kanaal was toen voldoende om het te laten werken.
     
  4. Aaalie

    Aaalie Guest

    Een behoorlijke discussie!

    Interessant hoe een directeur reageert, waarschijnlijk een omhoog gevallen techneut.
    Het is echt heel vervelend dat er zoveel tijd overheen moest gaan alvorens een je een antwoord krijgt zodat je handelen kan (ondanks het niet bevredigend antwoord).

    Even ter verzachting van het "Castle leed", ik heb de support ALTIJD als prettig ervaren. Wel snelle reacties, en in de meeste gevallen "spot on the issue". In de overige gevallen kon het product toegestuurd worden, met als gevolg dat er een nieuwe retour kwam die wel werkt.

    Komt er nog een vervolg? Is je oplossing nu echt geweest om de spullen van CC te verkopen?


    Greetz, Aldert
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Uit een 113iP ontvanger komt gewoon een standaard puls. Mij is met wat experimentjes wel opgevallen dat het signaal verbeterd als je een weerstandje van 4k7 tussen de puls en de plus legt.
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Nu net het verhaal gelezen.

    Het blijft toch wel vreemd. Ik heb zelf toch al wat verschillende ESC's (Novak, GM, Graupner, KoPropo, en zelfs de CC Sidewinder wat werkt) gehad zowel brushed als BL en diverse merken Servo's en geen van alle hebben problemen met mijn R113ip ontvangers. Ook ik heb meerdere R113ip ontvangers. Als het met alles werkt behalve met 1 ESC zou iedereen toch de schuld leggen bij het product wat niet werkt in dit geval de ESC. Dan ga je niet de ontvanger verdenken omdat deze het bij de rest gewoon prima doet.

    In dat topic reageert alleen CC en die wijzen naar Futaba maar Futaba is er niet bij betrokken. Misschien toch nog is handig om het verhaal compleet te maken en contact opnemen met Futaba met dit verhaal en kijken wat zij er over zeggen.

    Zoals je zelf al zei in dat topic waarom werken die 14 andere ESC's wel en deze MMM niet. Dan nog blijf ik met het idee dat de MMM fout is en niet de R113ip. Maar ja dat is het idee van iemand die al jaren de R113ip gebruikt zonder te ervaren dat deze het soms niet kan doen door dat deze niet aan de specs zou voldoen volgens CC.
     
  7. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Niet om CC nu te willen beschermen of zo, maar hoeveel van deze systemen waren high power brushless? (met high power bedoel ik dus tegen de 2 Kilowatt aan wat de MMM in bursts kan verwerken.
    ik kan me voorstellen dat zich hierdoor nog wel EMC technische problemen kunnen voordoen, wat je bij lagere vermogens mischien niet hebt.

    Ik vind het in ieder geval niet netjes dat ze niet terug hebben gemailed. Ik heb laatst een MMMv3 terug gekregen welke letterlijk ontploft was. naar CC gemailed, probleem voorgelegd (setup etc) en toen werd alsnog bevonden dat de setup gewoon het moeten werken, en is mij gevraagd om de oude op te sturen. paar weken later kreeg ik een nieuwe in huis.
    Dus het kan wel degelijk anders bij CC.
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    De meeste waren wel onder die 2kW. Een gebruiker die daar dus niet oplet en nooit problemen had met zijn systeem en nu dus in eens wel zal die toch nog steeds de regelaar de schuld geven.

    Wat ik uit het verhaal begrijp is dat het helemaal niet werkt en het geheel niet eens gekalibreerd krijgt. Dan zijn het geen EMC technische problemen want als de regelaar bijna niets doet en de motor dus ook niet draait zullen er ook weinig EMC problemen zijn en is er weinig verschil met een regelaar die max. 1kW kan leveren. Daarbij zal de regelaar toch wel aan bepaalde EMC eisen moeten voldoen en voldoet de MMM regelaar daar wel aan? Is het niet gewoon een grote stoorbak die ver boven de eisen uit komt?
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Zo bedoelde ik het niet. het ontwerp van de regelaar kan erg verschillend zijn omdat deze emt veel grotere motoren aan moet kunnen. (dit laatste zel emc problemen veroorzaken, waardoor dus de architectuur van de regelaar aangepast moest worden.)

    ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal van CC op zich ook wel logisch vind klinken.
     
  10. bulliehead

    bulliehead

    Lid geworden:
    28 mrt 2005
    Berichten:
    355
    Locatie:
    Puttershoek
    Vincent,

    Welk systeem heb je nu in gebruik ipv de CC?

    Gr

    Jasper
     
  11. winkje

    winkje

    Lid geworden:
    16 feb 2004
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Houten
    Hi,

    Ik realiseer me dat ik een heel oud topic omhoog haal......

    Ik heb de spullen simpelweg verkocht en erbij melding gemaakt van hetgeen ik mee heb gemaakt.

    Mijn belangrijkste argumenten in de discussie hadden betrekking op de wijze van communiceren door CC; antwoorden werden niet verzonden ondanks mijn herhaalde berichten. Als dan ook meneer de directeur zich in de discussie mengt en daar volledig aan voorbij gaat, dan ben ik simpelweg klaar met een organisatie.

    Maar, niet alleen de CC combo is de deur uit gegaan, ook de wagen en alles wat erbij hoorde.

    Groet, vincent
     

Deel Deze Pagina