CC Phoenix 10 gedraagt zich traag

Vorige week m'n 3DX gecrashed, vanaf 1 mtr hoogte in het gras dus schade viel mee.
Oorzaak bleek de hoogteroer servo, die in 'down' stand de geest gaf, en het BEC circuit kortsloot :| Trok er zo'n 2A uit...
Met als gevolg dat de andere servo's geen stroom meer kregen, en de regelaar vreemd begon te piepen.

Snel de accu eraf, en binnen rustig gekeken wat er aan de hand was.
Toen ik de kortsluiting veroorzakende servo had verwijderd, en alles het weer normaal leek te doen, gaf ik gas. Na 1/3 gas kreeg ik Misfire (wat ik normaal NOOIT had) en toen ik m'n gas weer dicht deed duurde het een kleine seconde voordat de regelaar ook echt stopte met het aansturen van de motor :roll:
Met een andere motor hetzelfde (alleen geen misfire), alsof de regelaar mijn stuursignalen pas veel later verwerkt.

Aangezien de potmeter van m'n gas stick kapot blijkt te zijn, dacht ik dat het daar aan lag. Niet dus, ook op een andere stick gebeurd dit.
En op een schuif kan ik vreemd genoeg geen gas geven, maar gaat hij na een paar keer heen en weer in de programeer modus :| Ik snap er geen biet meer van! Dit hoort helemaal niets uit te maken in hetzelfde -100-100 bereik ! :x De regelaar kan volgens mij het verschil tussen een schuif en stick helemaal niet zien..

Zou de regelaar beschadigd zijn geraakt door het kortsluiten van de BEC?

Ik zal hem morgen eens overnieuw programeren, hopelijk is het dan opgelost.. maar ik vrees dat er meer aan de hand is :cry:
(Er is zeker geen 'reset' optie o.i.d.?)

Komt dit bekend voor bij iemand?

Zou het misschien kunnen dat toen de servo alle stroom uit het BEC circuit opslurpte de regelaar ook 'stil' bleef staan en maar 1 fasestap van stroom bleef voorzien? Toen het mis ging stond de motor namelijk met 1 'knal' stil... misschien een FET doorgebrand? :(

Er gaat wel veel kapot deze week zeg... :(

mmm, nu je het zegt...ik heb iets gelijkaardigs gehad met een ouwe grote PH10...kort daarna is hij afgefikt :x . Niet veroorzaakt door bec, maar hij had inderdaad ineens last van misfire...geen idee wat het was, omgeruild voor een nieuwe kleine als hij stuk was.

Kan hij nu eigenlijk nog een motor aansturen of niet? als dit buiten wat gestotter niet meer kan, is er een fet weg.

Programeren...heb je een PHX-link? Dan kan je hem wel volledig resetten door de software up te daten...

Niels

Hmm, bedankt voor je reactie.

Ik kan nog een motor aansturen, de een loopt vrij aardig, bij de ander is het na 1/3 gas ver gezien.. ook het 'snel bewegen' van de betreffende stick komt niet tot uiting in de motor :(

Heb helaas geen PHX-Link...

Omgeruild? Bij CC ? Waar moet hij dan aan voldoen?
Er zit wel al een tijd een 'scheurtje' in het wat harde krimpkous. Vraag me niet hoet dat komt, nooit problemen mee gehad maar misschien vervalt de garantie?

Garantie zal wel niet vervallen voor dat scheurtje. Bij mij was een fet letterlijk uitgebrand, en was de krimpkous weg, dus dat was wel wat overtuigender uitzicht natuurlijk :wink: .

Aangezien je nog een motor kan doen draaien, kan er eigenlijk niet veel schelen, behalve de software. Als er en fet uitgebrand zou zijn, zou de motor helemaal niet meer draaien. ook zeker dat alle draadverbindingen intact zijn?
Ik zou proberen deze toch eens up te daten. Is er iemand in jouw buurt die een PHX link heeft? Als je nergens heen kan wil ik het ook wel doen, maar dan zal je hem moeten opsturen...

Niels

joost

Je kan deze vraag direct aan Patrick of Shawn van caste creations stellen in het castle creations forum van www.rcgroups.com.

http://www.rcgroups.com/forums/forumdisplay.php?f=168

Ze reageren vrijwel direct en plaats desnoods een kleine foto van je controller voor de eventuele garantievraag.
Overigens zelfs een uitgebrande regelaar wordt voor een vast bedrag gerepareerd wat echt goedkoper is dan een nieuwe kopen.

Flat Rate Repair Fee Schedule
Pixie-Lite Low/High Voltage $15.00
Pixie-7 or Pixie-7P $10.00
Pixie-14 $15.00
Pixie-20P $15.00
Sprite-25 or Sprite-XLR $25.00
Pegasus-35P $25.00
Griffin-40 $25.00
Griffin-55 $30.00
Dragon-35 $40.00
Dragon-55 $60.00
Phoenix-10 $25.00
Phoenix-25 $25.00
Phoenix-35 $35.00
Phoenix-45 $40.00

Phoenix-60 $50.00

Phoenix-80/80M $55.00

Menno

Flat Rate Repair Fee Schedule is for non warranty repairs. Fett failure is gedekt door de garantie. Joost heeft niks mis gedaan denk ik, dus het is een warranty repair.
Als die nodig zou zijn natuurlijk...

Niels

Het hele programma doorgelopen en alles ingesteld.

De motor reageerd weer direct op de stick! 8)

Maar.. boven half gas beginnen al m'n motoren te 'schokken'. Misfire.. maar niet zo als ik had met te zwakke magneten..
De motor blijft om de halve sec. heeel even stil staan, en draait dan weer verder (lijkt/klinkt het)
Hoe meer gas ik geef, na half gas, hoe meer dit effect plaats vind. op 3.4 gas zet de regelaar de motor zelf stil.

vreemd...

Donderdag eens met een PH 25 proberen. Die hebben toch hoegenaamd dezelfde software lijkt mij?

Ik stel nog steeds voor dat je deze vraag stelt direct aan de maker maar ok...
Staat je current limiter misschien op sensitive? wanneer dat het geval is dan hoef je maar heel even boven de current limiet te komen en krijg je dit effect.
Als dat het geval is dan je current limiter op insensitive zetten.

Menno

Heb het inmiddels gevraagd op het CC forum van RCgroups. Moest hem maar opsturen. Dat heb ik gedaan, en vandaag, ongeveer 2 weken later, ligt hij op de deurmat :P

Gerepareerd (moet hem nog testen.. maar ok), en de software is geupdate zodat ik kan USB linken.

Kosten? GEEN! 8) Zelfs de $5.00 porto kosten terug zijn niet rekening gebracht. Prima service dus bij Castle Creations! :D

Back