CC Phoenix 10 wil niet (meer) in programmeermode...

Rob

Forum veteraan
Deze regelaar doet het nu al tijden zonder problemen met een Axi 2212-34 en in zoverre werkt dus alles goed :P . Nu las ik ergens dat een Axi buitenloper het beste op een timing van 30° zou lopen :teacher: dus wilde ik dat eens instellen ipv de 5-20° waar ie nu op staat.

Probleem :evil: : ik krijg de regelaar niet meer in de programmeermode hoewel dat voorheen wel meermaals lukte. Als ik de procedure volg: stick volgas, accu aansluiten, biep, stick halfgas, biep, stick weer volgas dan gaat vervolgens de motor toch vrolijk volgas draaien terwijl dit een deel van de procedure zou moeten zijn om in de programmeermode te komen en er dus niets zou moeten gebeuren :? . Het ledje gaat ook niet van 'flash-pause' naar '2x flash- pause' maar gewoon uit, blijkbaar omdat de regelaar dus in de 'armed' toestand komt. Wat zie ik over het hoofd waardoor het niet meer lukt :( ?

Gisteren bij de elektro fly-in in Keldonk heb ik ook zo'n Phoenix gezien die zich niet meer manueel liet programmeren.

Gelukkig had Jean-Paul een laptop bij zich met het Phoenix USB programmeer printje en kon de regelaar zo wel tot de orde worden geroepen.

Overigens kun je de AXI motoren op elke timing van de phoenix laten lopen met nauwelijks waarneembare verschillen.

BTW:

Een axi met timing 30 geeft meer vermogen maar is minder efficient

kortom: timing 15 duration
timing 30 performance

Ik heb dit zelf met een super whattmeter en een 2820/10 geprobeert en inderdaad met timing 30 trekt ie 4 amp meer.

Oh en je phoenix heeft geen USB aansluiting, de phx-link heeft deze, dat is een zeer kleine controller die aan je USB port wordt gehangen en via de normale ontvanger stekker aan je phoenix ´nogwat´, kost $24,/ bij bv aircraft-world.com en is echt geweldig om alle setting en eventuele software updates te doen.

Menno

Back