Gerben
Forum veteraan
Vlieggewicht zal weinig uitmaken.
Of je nou 5S 4000mAh neemt, of 10S 2000mAh.
Energiedichtheid van de lipo's scheelt niet zoveel tussen de verschillende capaciteiten, en je moet eenvoudigweg evenveel energie meenemen, uiteindelijk moet de accu op een of andere manier 1750Wmin kunnen leveren. Motor zal ook ongeveer hetzelfde gewicht hebben, alleen met lager KV voor 10S. Voordeel is een lagere stroom, nadeel je hebt een HV regelaar nodig.
Hoeveel voordeel biedt een 10S setup nou echt tov een 5S setup? Goed je gaat van zeg 350A bij 5S naar 175A bij 10S. Voor 10S heb je een HV regelaar nodig, ook niet direct goedkoop. Gezien de redelijke betrouwbaarheid van de huidige setups, is er denk ik geen zwaarwegende reden om de 6S limiet te verwijderen.
De situatie is in ieder geval heel anders dan toen men de laatste keer de regels wijzigde en besloot van NiMh naar lipo's te gaan, omdat de cellen ontploften en er zeer riskante situaties ontstonden.
Groet,
Gerben
Of je nou 5S 4000mAh neemt, of 10S 2000mAh.
Energiedichtheid van de lipo's scheelt niet zoveel tussen de verschillende capaciteiten, en je moet eenvoudigweg evenveel energie meenemen, uiteindelijk moet de accu op een of andere manier 1750Wmin kunnen leveren. Motor zal ook ongeveer hetzelfde gewicht hebben, alleen met lager KV voor 10S. Voordeel is een lagere stroom, nadeel je hebt een HV regelaar nodig.
Hoeveel voordeel biedt een 10S setup nou echt tov een 5S setup? Goed je gaat van zeg 350A bij 5S naar 175A bij 10S. Voor 10S heb je een HV regelaar nodig, ook niet direct goedkoop. Gezien de redelijke betrouwbaarheid van de huidige setups, is er denk ik geen zwaarwegende reden om de 6S limiet te verwijderen.
De situatie is in ieder geval heel anders dan toen men de laatste keer de regels wijzigde en besloot van NiMh naar lipo's te gaan, omdat de cellen ontploften en er zeer riskante situaties ontstonden.
Groet,
Gerben