CC3D goes Crazy

Als ik de Throttle ook maar iets naar voren schijf dan gaan de motors automatische full speed

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen

Clone CC3D, Librepilot, Turnigy TGY-i6 en IA6B

Alvast bedankt

Heb je de eindpunten van je regelaars vastgelegd ?
Zo niet dit eerst doen en dan kalibreren in Open pilot.

Heb ik ook wel eens gezien zonder props. Mijn theorie is dat de CC3D controller het niet helemaal eens is met hoe horizontaal je staat, en wil corrigeren, merkt dat het niets uithaalt, en er nog maar wat meer power tegenaan gooit. Tot 'ie op max draait.

Dit hoeft niet fout te zijn. Doe er eens propellors op en kijk hoe hij zich houdt in het "echt". Leg 'm desnoods vast aan een touw als je bang bent dat ie er misschien vandoor gaat.

Anders misschien BetaFlight proberen? Ik ben laatst aan het stoeien geweest met een CC3D, kreeg er maar geen goede PID settings bij. Quad bleef onstabiel en ging bijna flippen als je niet binnen 5 secondes was geland. BetaFlight 2.6.1 erop gezet, PID settings van de Blade 185 als basis genomen, en het vliegt ineens als een tierelier. Daarvoor was ik bijna zover om de CC3D eruit te gooien en een Naze32 erin te zetten.

Wel opletten dat OpenPilot de motor anders nummert dan CleanFlight/BetaFlight. Ik heb een custom motor mix gebruikt om dat op te lossen, omdat de ESC aansluitingen bij die quad niet zomaar toegankelijk zijn.

Back