cd motor loopt niet aan

@Jan

Wat weegt die Mega 16/15/3 ? En wat voor stroom trekt het in stand?

Heb je met de 18-3p en de 6-3p regelaar van jeti op cdrommotoren nooit last van misfire(overslaan)? Of wel als je de voedingsspanning verhoogt?

Ik baal ervan dat mijn jes30-3p wel overslaat met kleine motoren. Had achteraf liever een 16-3p gehad...
Maar voorlopig kan ik er mee vooruit.
 
Mijn mega weegt ook 72 gram en met de 7 cellen trekt het rond de 18 amp.

de 18 amp jeti geeft wel meer "misfire"(tenminste als je bedoelt dat op meer als 2/3 van het gas geen toename van toeren meer is) als wanneer ik de 6 amp gebruik.Bij deze kan ik volgas vliegen.
voor de gein heb ik ook de 40 en 70 amp jeti geprobeerd maar dan is de regeling erg grof en verder wijzigt er niets ten opzichte van de 18 amp.
 
Jan scholten zei:
... de 18 amp jeti geeft wel meer "misfire"(tenminste als je bedoelt dat op meer als 2/3 van het gas geen toename van toeren meer is) ...

In deze thread over tapestreamer motoren, eerste post vond ik de volgende opmerking:
Steve McBride zei:
... I rewound one with some larger magent wire - at 20 turns. Didn't really fill up the space with copper though, but it really spins the heck out of a 5-6" prop. The Jeti 18-3P I am using seems to have some problems starting a larger prop and will also often stop running when you hit approximately 75% throttle (where the obvious step is in the Jeti software - if you are familiar with it). ...
Dit suggereert dat het probleem bij 2/3 gas, synchronisatie verlies, een Jeti-regelaar probleem zou kunnen zijn.
 
@Ron,
dat lijkt me niet, ik had een motor met deze kwaal en na het vervangen van de magneten was het perfect.Ik denk dat het iets te maken heeft met te zwakke magneten en daardoor niet kunnen "lezen" waar de rotor staat.
Overigens had ik met deze motor hetzelfde kwaaltje met een schulze regelaar,voor het vervangen van de magneten.


Groet,Jan
 
@ Jan:
Bedankt voor al deze info! Heel nuttig (voor mij althans)

Johan had pech met de T-strike dit weekend. Hij zag éven niet meer hoe die lag, en toen zat de T-strike al tot aan de vleugel in de grond.... :cry:

Al met al valt de schade wel mee: prop kapot, romp gescheurd en ego gedeukt....
 
Rompje is met glasmatje simpel te repareren,wel eerst even schuren aan de binnenzijde.
Bij mij vliegen gerepareerde vliegtuigen altijd het best en langst.

Toch jammer.................
 
Back
Top