CD rom niet overgewikkeld

• Topicstarter Topicstarter peytr
  • Startdatum Startdatum
P

peytr

Guest
Iedereen lijkt bezig met CD rom motoren over te wikkelen en met het inlijmen van betere magneten. Wat ik me afvraag is wat er verwacht mag worden van een niet overgewikkelde CD rom motor. Heb er eentje liggen die 19 gram op de schaal brengt: erg leuk in een indoorkistje of een minizwever wanneer er een Watt of 10 uitkomt.....Eigenlijk zou ik al erg blij zijn als het een vervanger voor de 150 GWS setjes zou zijn.

Nog geen regelaar beschikbaar, dus kan ik even geen proefjes doen maar wil dat eerdaags wel beginnen. Ik vroeg me zodoende af of er mensen zijn die metingen hebben gedaan aan niet opnieuw gewikkelde motortjes, want die moeten toch ook op een of ander optimum gemaakt zijn ..... :roll:

Je moet hem altijd over wikkellen als hij van een ouder type is, 8o wikkellingen per tand door z,on dun draadje dat gaat niet, teveel weerstand. Bij nieuwe 40 speed motoren hou je toch maar een tam motorje over dat niet voldoet ,want vliegen heeft ook te maken snelheid en trust niet alleen met vermogen . Ik heb nooit betere magneten geplaatst, wel heb ik de betere magneet ringen geselecteerd , en dat werkt, een 19 grams motor 300gram trust 30watt vermogen en een snelheid van 40 km/uur!!! Maar dit wel met een vertraging en alles goed op elkaar afgestemd.

Je kan er waarschijnlijk alleen maar mee vliegen omdat de verhoudingen massa en trekkracht en die van de te realiseren snelheid en kruissnelheid [m/c=0.38V^2] goed zijn. Ook ik heb het idee dat de magneten vaak goed zijn , waarschijnlijk zijn ze afgestemd op de hoeveelheid draad die zich in de motor bevind en is de draaddikte niet van belang , alleen de rubberachtige magneten schieten vaak wat tekort.

OK, allemaal erg bedankt. Toch maar es een regelaartje bestellen nu. En toch maar overwikkelen, als ik het allemaal zo lees.

Back