CDI ontsteking hobbycity

Weet iemand of de CDI ontstekingen van Hobbycity compleet met sensor geleverd worden, of moet je die los bijbestellen?
Op de foto's te zien, zit er geen sensor bij.

Ik heb nog een 44 cc Robin 2 cylinder liggen die ik om wil bouwen naar electr. ontsteking.

b.v.d;
Nico
 
Kom je dan niet bij hoge toeren in de problemen met een boxer ontsteking?
Als de motor 6000 t/min draait, is dat voor de ontsteking 12000 t/min.

En geeft de "loze"vonk aan het begin v d inlaatslag geen problemen, er is dan immers al een brandbaar mengsel in de cylinder aanwezig.

Bij een viertakt boxer (a-la cv) is dat geen probleem, de zuiger staat dan aan het eind v d uitlaatslag.

Ik had gedacht twee ééncylinder units te gebruiken

gr, Nico
 
Dat klopt inderdaad, de onsteking "denkt"dat de motor twee maal zoveel toeren maakt.
Ik heb echter hier niets van gemerkt toen ik mijn tweecilinder heb laten lopen.
Volgens mij is de vervroegings karaterestiek zowiso afgeblokt op 20 graden oid.
Hij zal alleen die vervroeging iets eerder bereiken.
Maar in princiepe heb je helemaal gelijk en twee losse 1 cilinder ontstekingen is optimaal. maar wel iets duurder en zwaarder.
 
En geeft de "loze"vonk aan het begin v d inlaatslag geen problemen, er is dan immers al een brandbaar mengsel in de cylinder aanwezig.
gr, Nico

Nico de originele magneetontsteking die je nu op de motor hebt vonkt ook twee keer per omwenteling.
Het verse mengsel wat in de cilinder zit als de zuiger beneden staat zal niet ontbranden omdat er geen compressie opgebouwd is.

Groeten arjan
 
Nico de originele magneetontsteking die je nu op de motor hebt vonkt ook twee keer per omwenteling.
Het verse mengsel wat in de cilinder zit als de zuiger beneden staat zal niet ontbranden omdat er geen compressie opgebouwd is.

Groeten arjan

ja, daar heb jij weer gelijk in. (had ik niet bij stil gestaan)
 
hallo heren met John.
heb een 20cc webra 2 takt van nitro naar benzine omgebouwd met dat converter setje van hobbyking.
het setje is helemaal compleet met sensor,2x sensorhouders en cdi .
qua werking ben ik zeer tevreden voor 22 euro.(het loopt). ontsteking op 28 graden voor ontsteking .
maar nu het volgende probleem:het stoord op mijn spektrum 2,4 ontvanger wanneer de motor draaid. VREEMD. ontvanger en sat beginnen te knipperen en kan geen gas meer geven.
HELP HELP HELP.
iemand een oplossing?????????????????????????
Gr John alias Navyseal
 
- Waar haal je de stroom vandaan voor je ontsteking?
- Heb je zelf een bougiekap aan de kabel gezet?
- Heb je daarbij de ontstoorweerstand gebruikt?
- Is de aarding van de mantel echt helemaal in orde?
- Heb je de ontsteking zover mogelijk van de ontvanger liggen?
- Lopen er draden van servo's parallel aan stroomdraden of hoogspanningsdraden?
- Op welke spanning werkt je ontvanger (hoeveel volt of cellen)
- Op welke spanning werkt de ontsteking.

Probeer al deze vragen eens te beantwoorden of op te lossen. Eerder is er niets van te zeggen zonder verdere input.
Suc6
Rob
 
Laatst bewerkt:
hoi Rob
hier antwoorden op jou vragen.
1.de cdi krijgt 6v apparte voeding.
2.de bougiekap zat er al op in de verpakking.(heb een reserve kap los bij)
3.waar moet die ontstoorweerstand zitten?????
4.de ontsteking zit ruim 25cm (voor in de neus)van de ontvanger vandaan.
5.er lopen geen servo kabels rondom de cdi ontsteking.
6.de ontvanger krijgt 5v via losse 15amp bec. (lippo 3000mah 11,1 volt 3s)
7.ontsteking krijgt 6v .

het toestel is een sukhoi 26 1800 mm spanwijdte. dus zat ruimte.
ik hoop dat je mij kunt helpen.
Gr John
 
heb een 20cc webra 2 takt van nitro naar benzine omgebouwd.....

Hallo John,
Ik heb ook nog zo'n hobbyking CDI setje liggen hier.
Kun je mij zeggen wat voor carburateur je er op hebt gezet? Ik overweeg ook een ombouw, maar heb gelezen dat je geen methanol carburateur voor benzine kunt gebruiken.
bvd Hans
 
hoi met John.
ik heb gewoon de standaard carb gebruikt.
alleen bij nitro draai je de kraan meestal 2 slagen open, maar omdat benzine dunner
is verzuipt hij bij 2 slagen.
dus heb ik hem nu half bij 3 kwart slag open en die standaard carb werkt perfect.
John.

ps . hoe zet je hier foto's bij????
 
John,
Dat klinkt allemaal redelijk ok. De ontstoorweerstand zit normaal in de bougiekap, dus zal ook wel ok zijn. In de montageinstructie van RCexl voor de bougiekap met gloeiplugformaat kun je de weerstand zien zitten.

Plaats eens wat foto's dat zegt meer dan duizend woorden.
En je weet zeker dat de stroomvoorziening van je ontvanger goed is? Slecht contact door trillingen etc uitgesloten?
 
cdi ontsteking

full
full
hier wat foto's.
John
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De oorzaak is waarschijnlijk dat de bougiekap niet past op de bougie.
Daar is een ander model voor die wel op de kleine bougie past.
Let even op dat je hem op de goede manier aansluit op de kabel, dus via de intructies.
Je zult even die nieuwe kap moeten bestellen.
 
heren ,bedankt voor de info.
storing verholpen.(kwaaie bougiekap)
was vanmiddag naar het veld gegaan en getest.perfect.
dat ombouwsetje werkt goed, lekker op benzine vliegen met een methanolmotortje.
nu kan ik voor mijn auto en vliegtuig naar de tankstation gaan.lekker goedkoop.
bedankt nog.
Gr John
 
heren ,bedankt voor de info.
storing verholpen.(kwaaie bougiekap)
was vanmiddag naar het veld gegaan en getest.perfect.
dat ombouwsetje werkt goed, lekker op benzine vliegen met een methanolmotortje.
nu kan ik voor mijn auto en vliegtuig naar de tankstation gaan.lekker goedkoop.
bedankt nog.
Gr John
 
Back
Top