cdrom BL aerohawk

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door aviador, 6 nov 2006.

  1. aviador

    aviador Guest

    motor zit in elkaar, draait precies uitgelijnd, dus zonder aanlopen. de weerstand over alle fasen is 1ohm, dus dat is ook wel goed. helaas trilde hij alleen wat toen ik hem net op een voeding probeerde. heb ik nou tóch de maneetjes fout zitten :mad: de magneten stoten elkaar af aan de zijkant, dan zitten ze toch goed of niet? damn, ik heb ze er verkeerd om op gedaan bedenk ik net, hopelijk krijg ik ze er nog een beetje redelijk af met dat CA ertussen.

    morgen laat ik horen of hij werkt.
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    verkeerd om op? maakt niet uit. Als het maar NSNSNSNSNSNS is! Kan je controleren door een magneetje op een stokkie te plakken en er langs te gaan.

    Als alles verder goed is en hij lijkt nog te trillen, dan heb je misschien Toch een ergens 1 windinkje teveel of te weinig....
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Een paar windingen te veel of te weinig zal niet tot trillingen leiden Sietse.
     
  4. aviador

    aviador Guest

    waarschijnlijk is het wikkelen wel goed, maar de magneetjes zaten niet nsns, maar nnnn of sssss :?
    dus ik had ze er met een dun mesje uitgewipt, toen zagen ze er al niet meer echt uit. er andesom op gedaan met wat CA, maar toen paaste het geheel niet meer omdat de magneetjes teveel uitsteekten. en ik kwam er net al wel achter dat als ik ze er weer uit haal om de oude restanten lijm weg te schrapen, dat nu echt de magneetjes breken.
    ik zie dit maar als een leer bel, ik zal wat nieuwe magneetjes moeten bestellen en een nieuwe bel (de oude zit onder de resten van magneet :roll: ) helaas wel weer een week wachten, heeft niet iemand nog magneten over die ik over kan kopen?? die winkel in duitsland is zó traag.
     
  5. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Niet?
    Mmh, ik heb al 2 keer gehad dat hij behoorlijk trilde op lage toeren. Wikkeling eraf, nieuwe wikkeling erop en toen was het wel goed. Ik ging er dus voor het gemak maar van uit dat ik verkeerd geteld had. Lijkt me namelijk dat je dan een redelijk asymetrisch veld krijg toch?

    ik zal eens kijken hoeveel ik er nog heb liggen. Misschien net genoeg voor 1 setje. stuur ik wel op. mail nog maar ff je adres, want denk niet dat ik die nog heb bewaard....
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Het ligt er natuurlijk aan hoe groot het aantal wikkelingen is, bij 20 wikkelingen heeft 2 wikkelingen niet veel invloed, bij 10 al een stuk meer. Het veld zal inderdaad asymmetrisch zijn.
     
  7. aviador

    aviador Guest

    Il est finni!!!!! :D :D

    moest wat met hout werken om het grotere hoofdtandwiel te laten passen, en wat solderen om de boardjes goed samen te laten werken, maar mooi vind ik hem wel geworden :D
    accu was een beetje leeg (nimh) tijdens het testen dus die eerst even opladen, bij half gas ging de motor steeds uit namelijk.
    fototjes:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    zo weer testen, kan niet wachten :D

    greets oscar
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nooit de eerste test met een volle accu doen, (bijna) leeg is het veiligst.
     
  9. aviador

    aviador Guest

    je bedoelt dat er anders kans is dat de regelaar soorbrand bij kortsluiting?
    dat had ik al eerder gedaan, dit was al voor het eggie eigenlijk, was dus de bedoeling dat de accu vol was :p
     
  10. aviador

    aviador Guest

    ik ben op het eerste probleem gestuit, nu zelfs met een volle accu heb ik dat bij meer dan half gas de heli wel stijgt maar dan gelijk ongeregeld pulsen begint te geven, steeds wat meer en dan wat minder gas. volgens mij is de motor dus wat overbelast met 10t tandwiel. ik denk dat ik maar een 9t ga proberen te vinden, jammer genoeg moet hij alleen op een 3mm as. nog meer ideeen? de accu is wel goed volgens mij, ik zou eens een andere accu kunnen proberen.

    verder hoverde de heli wel stabiel, dus het gaat de goede kant op met mijn al lang afgeschreven aerohawk :D
     
  11. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Je moet ff je regelaar checken. Bij mijn kleine DF52 had ik dat ook. los draaide hij prachtig, alleen belast viel hij bij halfgas ineens uit en begon hij te piepen. Bleek dat de Hacker regelaar standaard op een timing van 2 tot 5° staat. Die flink verhoogt en nu loopt ie als een zonnetje. Moet kunnen met de meeste regelaars (ook goedkope :D)

    Als je gechecked heb op kortsluiting door met een voeding te proberen is het goed :)
     
  12. aviador

    aviador Guest

    instelluh?? ZELFS een 15A hongkong dingetje?? er zat niet eens een handleiding bij. met een fietsbel draaide de regelaar trouwens prima, maar het klopt wel wat je zegt, bij half gas valt de motor uit.
     
  13. aviador

    aviador Guest

    met een andere accu blijkt hij wel te vliegen, deze had dan ook gelijk 1 cel meer. de motor heeft echt onwijs veel power, hoveren op kwart gas ongeveer :D
    hij stijgt al met zo weinig toeren dat ik nauwelijks kan sturen hoewel de uitslagen best groot zijn. ik zit er aan de denken andere bladen te maken, nee niet kopen, of de huidige te bewerken :) iemand nog ideeen?
     

Deel Deze Pagina