CDrom wikkel/resultaat Database

Tja, sinds kort into the cdrom brushless. Over de ombouw staat zo'n beetje half internet vol geschreven en Ron weet bijna alles te vinden :wink:
Iets waar ik als beginnend "koperdraaier" een enorme behoefte aan heb zijn uitgandspunten voor het aantal wikkelingen met het daarbij behorende resultaat. Links en rechts op internet lees je wel wat gegevens, maar het lijkt mij handig een ieders resultaten eens te bundelen in een soort database. Top of flop maakt niet uit alles gewoon melden. Bijzonderheden als bv Motor wordt heet even kort vermelden.Zo zitten er straks niet hele volksstammen steeds opnieuw alles uit te vinden of nieuwe dingen uit te proberen met een tegenvallend resultaat.
Wel moet het gaan om de bijna standaard cdrommotortjes. Ik heb er inmiddels een paar gestript en qua formaat scheelt het weinig. Statordiameter ligt steeds rond de 21 mm.
Ik zal een start maken. Reakties kunnen geplaats worden bij bv "Tips voor wikkelen cdrom" zodat we dit draadje puur als database kunnen houden.

Opzet 1:
12 magneten 5x5x1
12 wikkelingen 0.5 draad
2s1p lipo 600
Gunther prop
11400 toeren
240 gram thrust
motor neemt 7 Amp
gewicht motor met prop 21 gram.

Opzet 2:
12 magneten 5x5x1
24 wikkelingen 0.3 draad
2s1p lipo 600
GWS 9x5 prop
4400 toeren
185 thrust
motor neemt 3,2 ampere
gewicht motor met prop 27 gram.

Goed idee theo,

Ik wil wel een online database maken. Die op een website te bezoeken is en waaraan gegevens zijn toe te voegen. Redelijk simple van opzet eerst want heel erg veel tijd heb ik niet. Als ik dit doe wat voor velden zouden er dan nodig zijn?

- Maker
- Dia. wikkeldraad
- wikkelingen
- aantal magneten
- type magneten
- diameter behuizing

^ bovenstaande gegevens aanklikbaar waarna een overzicht voor die motor van (dus een of meerdere testresultaten):

- Prop
- AMperage
- Stuwkracht
- Levensduur?
- Opmerkingen

Iemand nog suggesties?

Is het zinvol om hier even wat voor te maken of is het wat overbodig. Het is wel een mooie manier om de resultaten te bundelen waardoor het makkelijk zoeken wordt.

Mark

Maat van het anker hoort er zeker bij.
- Diameter en dikte.
- Ook aantal "nuten". Je hebt meestal 9, maar ook 6 en 12 komt voor.

- Manier van wikkelen. Normaal ABCABCABC, maar bij exoten als LRK achtigen soms anders.
Conventie: hoofdletter = met de klok mee, kleine letter is tegen de klok in.
Hier kan je dus wel met defaults werken.
- Ook aangeven of ster of driehoek is geschakeld.

Volgens mij moet de informatie dus behoorlijk volledig zijn, of anders duidelijk aangeven wat je als "standaard" of "normaal" beschouwd.

Aai... opzet mislukt :(
Gegevens van Harold toevoegen kan ik nog in mee gaan. Temperatuur, merk cd speler e.d. gaat mij te ver. Ik heb al wat gesloopt spul liggen en combineer ook uit met verschillende merken.
Het is niet de bedoeling dat het allemaal geijkte gegevens moeten zijn. E.e.a. zal ook afhangen van gebruikte regelaar enz.
Meer een tabel die men kan hanteren als uitgangspunt.
Zoiets van: Ik verwacht voor dit kistje 250 gram thrust nodig te hebben. Ik heb een gestript motortje. Met hoeveel wikkelingen en welke prop kom ik hier ongeveer op uit.
dussssssssss

Kan je die extra info toch optioneel maken?

Dat is wat ik ook noem duidelijk aangeven dat je standaard bedoeld: ster, wikkelschema ABCABC ...

Alles wat afwijkt van die standaard kan dan extra velden invullen.

Hoi,

Ik heb een klein opzetje gemaakt voor het motor toevoegen venster. De database is ook al af alleen ik moet nog wat controles doen op de invoer.

De bedoeling is dat je in het venster dat er nu is de gegevens van de motor zelf in kan voeren en dat je in een appart formulier de testresultaten van die betreffende motor in kan voeren zoals (accu, prop, toeren, stuwkracht, enz.)

Laat even weten wat julie van de inhoud vinden.

Ohja ik heb het opslaan even uitgezet zodat de DB straks niet helemaal vol staat met testjes ;) Ook is er nog geen mooi ontwerp maar ik maak eerst even de functionaliteit.

huidige url: http://wijtvliet.xs4all.nl/cdrom-motor/index.php

Mark

Het zou wel makkelijk zijn als je rechtstreeks naar de database kan klikken. :D

Back