D
duncker
Guest
beste
ik heb hier een Ni-MH accu 6 cellen 1,2V/2300mAh, dus de accu is 7,2V/2300 mAh.
Normaal gezien mag ik deze accu maar laden op 1/10 dus op 200 mAh tot max 300mAh. Maar spijtig genoeg heb ik soms deze wet aan mijn laars gelapt en had ik hem een paar keer geladen op 1 Ah (dit omdat ik vlug nog eens wou gaan vliegen).
Probleem is nu als ik hem laad op de juiste laadstroom dat hij na een uurtje aangeeft dat hij geladen is en de lader geeft aan dat er maar een 200 tot 400 mAh bijgeladen heeft.Als ik de accu in mijn vliegtuig plaats en hem test, dan hoor je en merk je dat de accu geen power heeft .Dus er moet een cel kapot zijn.
Maar hoe weet je nu welke cel er defect is ? Ik wil dus de accu de-solderen en herstellen.
Weet er soms iemand hoe ik de cellen kan uittesten om te weten welke cel er defect is.
mvg
ik heb hier een Ni-MH accu 6 cellen 1,2V/2300mAh, dus de accu is 7,2V/2300 mAh.
Normaal gezien mag ik deze accu maar laden op 1/10 dus op 200 mAh tot max 300mAh. Maar spijtig genoeg heb ik soms deze wet aan mijn laars gelapt en had ik hem een paar keer geladen op 1 Ah (dit omdat ik vlug nog eens wou gaan vliegen).
Probleem is nu als ik hem laad op de juiste laadstroom dat hij na een uurtje aangeeft dat hij geladen is en de lader geeft aan dat er maar een 200 tot 400 mAh bijgeladen heeft.Als ik de accu in mijn vliegtuig plaats en hem test, dan hoor je en merk je dat de accu geen power heeft .Dus er moet een cel kapot zijn.
Maar hoe weet je nu welke cel er defect is ? Ik wil dus de accu de-solderen en herstellen.
Weet er soms iemand hoe ik de cellen kan uittesten om te weten welke cel er defect is.
mvg