Cel robox

Discussie in '3D Printen' gestart door gerritvt, 18 jun 2015.

  1. gerritvt

    gerritvt

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    25
    heeft iemand al ervaring met de cel robox 3d printer ?


    ik heb een cel robox pinter besteld ter aanvulling van mijn wanhao 4x.
     
  2. gerritvt

    gerritvt

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    25
    Cel Robox is aangekomen, uitgepakt en bijgeleverd pla filament geladen.
    Stl ingeladen in automaker en eerste print gestart zonder verdere enige instellingen te doen.
    Aan de printer verder niets gedaan, doet alle instellingen en calibratie zelf, print komt er probleemloos en goed uit.
    Daarna een moeilijke print gedaan: http://www.thingiverse.com/thing:877956
    Met deze print heeft de wanhao 4x altijd veel moeite, het lukt alleen na veel instellingen te proberen,dit komt door de grote opbouw onder een hoek van 45 graden zonder ondersteuning.
    De cel robox print deze meteen zonder aanpassingen netjes af.

    Het filament is wel prijzig, door de smartreel met chip, maar hier kunnen andere merken filament opgerold worden, de rollen zijn wel kleiner in diameter dus je moet omspoelen of de rol aan de buitenkant van de printer hangen.
    Ik weet niet of de printer ook zo goed werkt als je andere merken filament gaat gebruiken, nu is alles natuurlijk op elkaar afgestemd.

    Bij grote objecten, zoals bovenstaande met weinig oppervlak moet je raft gebruiken, op de wanhao 4x hoeft dat niet, daar gebruik ik aceton abs slurry en dat hecht goed.

    Verder heb ik nu alleen nog maar met de bijgeleverde pla rol geprint, op de wanhao print ik meestal abs of pet-g.
    pet-g werkt heel goed op de wanhao, dus die wil ik zeker gaan testen op de cel robox.
    ABS rollen zijn besteld, dus daar wil ik uiteindelijk mee gaan printen.


    op dit moment tevreden met de aankoop.
     

Deel Deze Pagina