cell master lader

Hoi,
ik ben sinds kort eigenaar van een cell master lader de limited edition van andy moore. Ik heb al aan het proberen geweest om deze in te stellen maar vermits mijn talen kennis heel miniem is heb ik wel wat probleempjes gehad. De lader slaat voortijdig uit. Kan er iemand mij misschien een beetje helpen. Alvast op voorhand bedankt.

Vroegtijdig afslaan moet je zoeken in de delta peak spanning, die staat mogelijk te laag. Die moet je ergens op 7mv per cel instellen of als je het in zijn geheel moet instellen is dat op 6 cellen 42mV

Yep, das wahr maar mijn Xpeak-5 adviseert 6 tot 8 mV ahankelijk van NiMha en Nicad. Ik laadt alles probleemloos op 7mV per cel.

NiMha wordt wel eens aangeraden om op 4mv per cel te zetten wat met wat mindere cellen vrij snel false peaking geeft

maakt het dan verschil of het NiCd of NiMH? Ik heb de lader nu zo ingesteld dat hij bij 5mV afslaat. Ze raden toch aan om rond de 3mV de lader te laten afslaan. Op hoeveel stellen julie de temperatuur in voor gematchte batterijen? Ik heb er nieuwe besteld GP 4300. Ik zou ze niet graag al van in het begin mishandelen met verkeerd te laden.
Groetjes

als je long lookout op 20 minuten zet zal je geen false peak hebben.maar moet je wel altijd een lege acce hebben om te laden als je accu bij wilt laden moet je dit niet gebruiken.long lookout stel je in het menu in.en als je het aan of uit wilt zetten gebruik je 4 seconden de linkerknop totdat er een sleutel gaat branden in je diplay of uit gaat wat je wilt.hoop dat je snapt anders staat het ook in het boekje met plaatjes.

De start toets 8 seconden ingedrukt houden totdat er een sleuteltje op je display staat. Hierdoor wordt false peak genegeerd.

Let op dat je dit alleen met een lege accu doet en de temp sensor gebruikt anders heb je kans dat je je accu overlaadt en opblaast!!!

Heb je al een oplossing danzeloe. Ik ben wel nieuwsgierig. Ik krijg binnen enkele dagen dezelfde lader.

gr Marten

http://www.much-more.co.kr/product.asp
Hier kan je de handleiding al eens inkijken. Ik heb nog steeds niet de juiste manier gevonden om mijn cellen te laden. Maar ik heb de laatste maanden ook nog niet zoveel tijd gehad om me er eens in te verdiepen. Tegen dat het seizoen terug begint zal ik er wel uit zijn en desnoods vraag ek het wel eens in de club. Aan alle mensen die geantwoord hebben bij deze van harte bedankt om julie ervaringen met me te delen. Hetgeen vijf zegt heb ik geprobeerd en ik kon mijn cellen wel veel voller krijgen.

Back