Cellen mishandelen

Noem het wetenschappelijk onderzoek.

Wel typisch dat een amerikaan meteen gaat schieten als het tegenvalt. Die vent moet en beetje relaxen. Beetje blowen of zo.

Zouden ze de vliegtuigen daar ook zo landen (gewoon uit de lucht schieten :sniper: ). Weet niet wat er in je kop omgaat hoor op het idee komen om op een accu te gaan schieten.
Ook kortsluiten??? Snappen die jankies niet wat "do not sortcut" betekend ofzo??

gr Remco

vind het wel lachen, accu was tochal kapot.
heb er laatst ook eens een ontmanteld een 1020 kokam celletje.
die meurlucht heeft 3 dagen in mijn auto gehangen.

@gerard_nl
Dit zou ik in het vervolg maar niet meer doen en ik raad het ook iedereen af! De chemische troep in een accu kan schade aan kleding, huid, ogen omgeving enz. aanrichten. Ik heb ook, tijdens het laden van een Nicad in mijn garage, jaren geleden meegemaakt dat deze explodeerde (gewoon tijdens langzaam laden van een ontvangerpakket). Oorzaak nooit achterhaald, het pakket was trouwens , zonder problemen, al jaren in gebruik.

Deze week ardennenweek gehad met school. 2e dag lag mn mobiel in het water.(onhandig dat ze zo licht en klein zijn dat je vergeet dat je hem meehad...) Na 2 dagen leeft ie weer, alleen maakt ie een raar geluid.

Weet er iemand nog een leuk experiment :wink:

FF normaal:
Ik zou eigelijk wat minder raar doen met mn dure spullen. Zelfs als ze kapot zijn. Deze Amerikaan moet gewoon zn spullen weggooien, desnoods in een kastje om ernaar te kijken. Maar diep in me zou ik ook experimenten ermee doen. Hoe zit het in elkaar, hoe werkt het, ga zo maar door. Het is gewoon leuk om te weten hoe het in elkaar zit en hoe het werkt. En niet met een geweer een extreme duurtest doen, maar uit elkaar halen en soms ook weer in elkaar.

Groeten Laurens

tsss, jullie kennen de reportage van de amerikaan die zijn computerkast onder handen neemt zeker nog niet :P .

Die schiet er onder andere met een SWAT shotgun op, hakt er met een pikhouweel in en gaat er met een kettingzaag op af.

Kortom, doen ze daar allemaal, en ach... een experimentje is altijd leuk :lol: Zo lang je het maar veilig houdt natuurlijk :) .

Leg em in een zeer geleidende vloeistof zonder hoesje en bel er dan heen ofzo :) .

Oei, ik mocht niet meer quoten :oops:

Ik lees zo de laaste weken van die lipo maar moeten we nu als modelbouwers bunkers gaan bouwen om de accu's te bewaren. Ik vond die ranja flessen van cool power al niet zo fijn. Maar ik geloof dat die lipo nog erger zijn (brand en ontploffings gevaar) of valt dit in de praktijk nog wel mee.

Ik moet je eerlijk toegeven dat ik van electo vliegen niet zo veel weet ik vlieg met een eco8 10 cellen 2400 en heb gevlogen met een kyosho chessna met 7 cellen 1700 maar dat was mijn electro ervaring dan ook. Oja ik heb ook nog een picolo staan maar ben nog nooit aan vliegen met dat ding toe gekomen.

gr Remco

accus blijven linke dingen, de stromen die er lopen als je bv dat 2400 mah pakket kortsluit hebben de draden is 2 seconde roodgloeiend staan.
als dat in een schuur gebeurd doordat er bv een stuk gereedschap of zoiets opvalt kunnen rampzaling zijn.
heb je dan ook nog 2 dozen coolpower in je schuurtje staan, dan heb je prijs.

Als je over de risico's met betrekking tot de accu's gaat nadenken, kijk dan eens op een gemiddeld modelvliegveld of modelautoclub rond. Kijk dan ook eens naar hoe nonchalant onze rokende collega modelbouwers soms omgaan met de brandstof en hun rook gedrag, en zijn daar ooit ongelukken van bekend geworden?

Met de accu's is dit ook als je oplet met waarmee je bezig bent en je houdt je aan de regels dan zal er niet zo snel iets gebeuren. De oorzaak van die ongelukken zijn snel toegewezen aan de accu's, maar zijn meestal te wijten aan de fouten die wij allen maken. En dit willen wij normaal niet graag toegeven.

Back