cellen probleem

hoi allemaal.ik heb 14 cellen gelust dus 7om7,nu als ik het paketje aan de lader hang dan laad hij maar de helft op?
ik heb nog 2 paketjes die wel gewoon vol gaan,hoe kan ik het beste meten wat er aan de hand is?
ik moet ook nog meetapperatuur kopen om te meten,ik ben echt geen ster in electra dus wie kan me opweg helpen met het probleempje?groet patrick

hoi ze staan in serie .van het 1 de + aan de - gesoldeert en stekkers eraan.
zijn 2 maal 8.4 volt dus 16.8 samen.cellen zijn 3000 mah

Eerst wil ik nog een paar vragen stellen. Welke lader gebruik je en is deze geschikt voor het laden van 14 cellen? En dan de netvoedig die je gebruikt. Omdat 14 opgeladen cellen makkelijk boven de 20 Volt uitkomen moet de netvoeding rond de 2 keer de ingestelde laadstroom kunnen leveren. Is dit het geval?

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

ik heb een lader van T2M de swallow ac/dc 2,die kan 14 cellen laden enz,lader zal hiervoor geschikt zijn
alle andere paketjes gaan wel gewoon vol,als ik de volgeladen paketjes eraf haal staat er nm100ma en 20.114 v in het display
bij de andere paketjes het dubbele nm 200ma 20.102 v verschild per keer.mischien brengt dit wat meer duidelijkheid.
dank je alvast voor de hulp

Het kan van alles zijn: onbelans in de paketten(cellen), verkeerde delta-piek instelling enz.

Kan de lader ook ontladen?
Probeer anders eens 14uur te laden met een multilader op +-300mA.

pataz zei:
alle andere paketjes gaan wel gewoon vol,als ik de volgeladen paketjes eraf haal staat er nm100ma en 20.114 v in het display
bij de andere paketjes het dubbele nm 200ma 20.102 v verschild per keer.mischien brengt dit wat meer duidelijkheid.
dank je alvast voor de hulp

Ik snap die lader niet helemaal, volgens jou betekent dus nm 200ma 20.102 v dat een pakket vol is? Wat betekent dat dan? Je hebt cellen van 3000mAh, wat heeft dat dan met die nm 200ma te maken?
Misschien een laadstroom van 200mA die de lader zelf kiest? Dat zegt dan niets over de capaciteit die er in de cellen wordt geladen, 200mA laden gedurende 15uur geeft ongeveer dezelfde lading als 100mA gedurende 30 uur :roll: Je moet dus ook weten hoe lang de lader aan het laden is, dan pas weet je hoeveel capaciteit er ongeveer in de cellen wordt geladen :wink:

ik beweer helemaal niks hoor :D ,ik d8 gewoon dat ik goed aan het laden was
en ikzelf snap de lader ook niet helemaal handleiding is in het duits en daar kom ik niet helemaal uit
na ongeveer 56 minuten begint de lader te piepen en staat er end charge,ik laad dan op c=5.0a
wat zou ik dan moeten berekenen zodat ik wel precies weet hoeveel mah erin gaat?
groet

Je lader heeft een ingebouwde netvoeding. Dat is in ieder geval één mogelijk probleem minder. verder is je lader geschikt voor het laden van 14 cellen. Nog een mogelijk probleem minder, maar toch werkt het niet. Het laden van 7 cellen pakketten gaat goed schrijf je, dus de lader functioneert.

Je hebt twee pakketten van 7 cellen verbonden tot één pakket van 14 cellen. Waren die cellen nieuw, dus nooit geladen of waren het gebruikte cellen.
Als het nieuwe pakketten waren kan je ze zonder meer doorverbinden. Zijn de pakketten al eens gebruikt dan heb je een probleem. De ladingstoestand van de pakketten kan verschillen waardoor de lader in de war wordt gebracht en veel te vroeg afslaat. Om de pakketten op een gelijk ladingsniveau te krijgen moet je ze langzaamladen. Je hebt pakketten van 3000 mAh dus dat wordt 16 uur laden op 300 mA. Dan het pakket ontladen (gebruiken) en daarna snelladen.

Als je niet uit de handleiding van de lader komt ga dan eens naar een vereniging. De Swallow is een veel gebruikte lader en er is vast wel iemand die je de werking kan verklaren.

Succes!!!

N.P.S.

dan ga ik eerst proberen wat jij zegt nps,en dan kijken of het dan beter gaat
het was al een bestaand pakket die ik bij mn boot kocht die toen wel prima werkte
maargoed ik geef nog niet op :P

Back