Centrale stuurrichting instelling behouden

• Topicstarter Topicstarter transparent
  • Startdatum Startdatum
T

transparent

Guest
Beste medemodelbouwers,

Ik heb een vraagje, altijd al ik ga ik rijden merk ik goed aan mijn auto op wat voor 'n soort wegdek ik zit. Ik bedoel, als de weg een beetje scheef loopt naar rechts dan merk ik dat mijn auto een beetje naar rechts afwijkt. Dit is hetzelfde voorlinks. Dit heeft natuurlijk met het regenwater te maken dat zo van de weg af kan glijden, mnaar voor mijn auto is het irritant, omdat hij dan ook altijd afwijkt. Mijn vraag is of jullie dit probleem ook ervaren? En kan je dit op een of andere manier verhelpen, zodat de auto daar niet meer zo gevoelig voor is? Sterkere servo's zeker?

Ik hoor het wel,

Eric

nou, dat je van de weg 'af zakt' kun je niets doen, gewone auto's hebben dat immers ook... 'k zelf merk het ook en 't is idd irritant, je gaat alleen vanzelf leren corrigeren waardoor je um toch recht op de weg houdt....

verder kun je is kijken hoe je wielen staan afgesteld, "toespoor" (tooin) en "uitspoor" (too-out?) heet dit...
tooin.jpg

bij toespoor is je auto veel zenuwachtiger en dus ook wat gevoeliger voor dit soort dingen, bij uitspoor is dat misschien wat uit, probeer dat dus is af te stellen...

Er zit waarschijnlijk te veel speling op je stuurinrichting. Probeer de speling op te heffen !

Maar als de weg merkbaar schuin staat gebeurt dit ook bij de betere auto's, doe je niets tegen, het is immers de zwaartekracht die daar aan meewerkt :)

Back