Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Roelof zei:Een Centax koppeling is eigenlijk alles wat jij niet wilt zoals je omschrijft...
Juist een normale koppeling moet veel rustiger zijn.
Je kunt inderdaad de schoentjes lichter maken of strakkere veren gebruiken. Er is ook een duidelijk verschil als de schoentjes slepend of happend naar buiten komen.
Ik persoonlijk heb het niet zo op de Centax koppelingen, ze zijn onderhoudsgevoelig en geven in bochten toch meer een onstabiele auto dan een normale koppeling. Zeker op kleine bochtige circuitjes rij ik liever met een gewone koppeling. Hoewel die niet meer voor de huidige 1:8 auto's bestaan heb ik van een oude BMT nog een koppeling met de juiste tandwielen met de juiste tandsteek.
Nismo zei:Roelof zei:Een Centax koppeling is eigenlijk alles wat jij niet wilt zoals je omschrijft...
Juist een normale koppeling moet veel rustiger zijn.
Je kunt inderdaad de schoentjes lichter maken of strakkere veren gebruiken. Er is ook een duidelijk verschil als de schoentjes slepend of happend naar buiten komen.
Ik persoonlijk heb het niet zo op de Centax koppelingen, ze zijn onderhoudsgevoelig en geven in bochten toch meer een onstabiele auto dan een normale koppeling. Zeker op kleine bochtige circuitjes rij ik liever met een gewone koppeling. Hoewel die niet meer voor de huidige 1:8 auto's bestaan heb ik van een oude BMT nog een koppeling met de juiste tandwielen met de juiste tandsteek.
Ik weet niet hoe jij de Centrax afgesteld had staan maar die van mij is gewoon super stabiel en gecontroleerd agressief. Het standaard ding wat ik nu heb is niet gecontroleerd ...
Waar haal ik een Centrax voor een smallblock vandaan? Geld maakt niet zo veel uit.
Roelof zei:Om een Centax (achtige) koppeling op je motor te monteren moet je een een zgn. SG krukas hebben, dat is as waar op het schroefdraad nog een stuk 5mm as aan vast zit om een hele koppeling aan te kunnen.
De axiale krachten die zo'n koppeling opbouwt vereist een stevige as.
Heb je dat moet je nog zien als je een koppelingsklok met de juiste steek tandwielen kan vinden en de juiste hoeveelheid tanden. Als het lukt kan je ook de versnellingsbak mee veranderen.