Century komt met Logo 10 - 14 concurentie, de 'Swift'

Satoer

Forum veteraan
afb15127.jpg

Introducing the Swift Electric R/C Helicopter by Century Helicopter Products.
Setting new standards in large electrics, the Swift will outperform the competition with lightning speed. The main shaft is 10mm and hollow making it ultra light. The control system is none other than the very precise 120 degree eCCPM found in the Predator & Raven with a rear mounted rudder servo. The Swift will also feature a belt drive and built-in autorotation system. The horizontal fins and vertical fins are made slim and exotic resulting in additional weight savings. The main frames were built with weight reduction and structural rigidity in mind. The helicopter with motor and servos as configured weighs in at a mere 3.4lbs. With it's lightweight components and instantaneous electric power, the Swift has earned it's named which was derived from the world's fastest species of birds.
afb15128.jpg

Century kennende wordt dit vast een erg betaalbare heli. 530 - 550mm bladen. Iets groter als de Logo 10 iets kleiner als de Logo 14

Wouw! Ben benieuwd wat het prijsje wordt van deze heli... :D
Ik zat 1st ook al aan een Logo 10 te denken, maar 'k moet ook nog een goeie zender kopen,
dus zou het al met al toch wel 2 jaar duren voordat ik het kon betalen...

Mss brengt deze heli daar verandering in :yes:

Groetjes Geoffrey 8)

Ziet er knap uit.

Zat ik net te twijfelen over een Logo 14 /Zoom XL (nadat ik van de Logo 10 was afgestapt) en dan komt dit er aan... ze maken het een mens niet makkelijk om een keuze te maken :oops:

Denk dat ik best nog effe wacht tot de beurs van Nürenberg open is, Mikado zou daar ook een aankondiging doen... :D

Zeer leuke heli, :)

"coming 2nd quarter 2005"

Waarschijnlijk tegen kerstmis dit jaar verkrijgbaar dus :?

Ze zouden beter wat meer R&D mensen op de hummingbird pro zetten, en die eerst afmaken voor ze aan iets nieuws beginnen. Het blijft gewoon duren bij Century :?

Niels (die ook altijd gemiddeld aan 4 projecten tegelijk bezig is :wink: )

niels polfliet zei:
Ze zouden beter wat meer R&D mensen op de hummingbird pro zetten, en die eerst afmaken voor ze aan iets nieuws beginnen. Het blijft gewoon duren bij Century :?
Beter dat ze er wat meer tijd in steken om een goed product op de markt te zetten dan zo'n halfbakken ding als de Zoom. :|

niels polfliet zei:
"coming 2nd quarter 2005"
Waarschijnlijk tegen kerstmis dit jaar verkrijgbaar dus :?
2nd quarter, is dat niet 2e kwartaal??? Dus van 1 april tot en met 30 juni :?

mooi ding
en zo te lezen zou hij direct voor de 3d vlieger geschikt moeten zijn.
maar tot nu toe staat dat bij alle heli's die uit gebracht worden de laaste tijd.

In juni moeten ze er zijn! Volgens het nieuwe plaatje van hun site :lol:

swift_home_top.jpg

Puntjes die mij opvallen:

Onduidelijk wat nu het uit eindelijke vlieg-gewicht is. De 1.56 Kg/3.4 Lbs is de heli met motor en servo's, dus zonder accu, hoofdbladen, ontvanger, ontvangeraccu, gyro, etc. ??
De aanbevolen motor (Tango 45/10) komt uit dezelfde serie als die voor een TDMP. Hoogstwaarschijnlijk dus voldoende power in reserve, maar misschien eigenlijk ook wel te zwaar (±290 gr.)
De 2 roll servo's zijn mooi voorzien van een push-pull systeem met tussenhevel, de Nick-servo wordt dan weer direct aangesloten op de tuimelschijf en dan ook nog eens haaks belast ??

Rick

Back