Lijkt er inderdaad wel op.. als je kijkt naar het begin, hebben ze dat hele ding volgestouwd ergens mee (ik zie een computermonitor, een gasfles, etc). Dan zie je het ding ook vanaf moment 0 totaal scheef hangen, dus echt goed verdeeld zullen ze dat gewicht niet hebben. Denk overigens dat het meer was dat de piloot 'up' bleef 'sturen'. Het toestel was immers wel al in de lucht, als hij level flight aangehouden had, had hij misschien nog wel voldoende vaart kunnen maken. Zonde..
die mensen deden het er gewoon om... nou jah..iedereen moet maar lekker zelf weten wat ie doet ze hebben daar vliegtuigen te veel zeker!
Yep en dan de zooi nog achter in ook. Piloot moest waarschijnlijk flink down geven voor level flight. Dat gaat dan ook niet goed komen zoals gebleken is. Darwin Award voor deze piloot. :lol:
Gebeurde blijkbaar in Cali. Ligt in de buurt van Bogotà. Lekker hoog (3621ft voor Cali, 8361ft voor Bogotà) en dan met de temperatuur erbij geeft dit een leuke pressure altitude. Kist zal wel buiten de enveloppe gevlogen hebben. Op een warme dag scheelt het bij ons, vanop Bogotà, toch ook een tonnetje of 20 tegenover 's nachts
mmm aan het vliegbeeld te zien lijkt het of het zwaartepunt te veel naar achteren ligt. Dat is geen evidente reaktie zeker als dat ding niet UP wil. TM
Of de kist is slecht beladen (staartlastig), of de piloot probeert bij een te lage snelheid te roteren. Als je de ruimte ziet die beschikbaar was kun je een dergelijke reactie verwachten. Het probleem is dat de weerstand natuurlijk erg groot wordt, wat na de daadwerkelijke takeoff nog eens versterkt wordt door het slippen. Wat op zijn beurt ontstaat door de overtrekkende vleugel. Level flight direct na take off had nog een kans geboden, maar dan hadden ze nog wel wat mensen gescalpeert vrees ik... Mooi filmpje voor instructiedoeleinden. Rotfilmpje voor de betrokkenen.
Ik vind zijn flaps ook nog al ver open staan dat deed hij niet voor niets lijkt me Hij verwachte al moeilijkheden denk ik
moet je kijken wat ze er allemaal in proppen :S.... pffff klm zal niet voor niks een maximum gewicht hebben voor zijn vliegtuigen,, der gaan gewoon hele gastanks mee dat vliegtuig in
Damn, duidelijk gevalletje van OEPPPSSS. - de kist is duidelijk overbeladen, - dan ook nog verkeerd beladen teveel gewicht achterin, - de neus wordt te snel van de grond getrokken (door de extra weerstand komt de kist niet op snelheid), - en dan zelfs nog slippend zien los te komen (mhhh ook niet bevordelijk voor snelheids opbouw). ik weet ze doen daar gekke dingen om toch maar te kunnen vliegen maar dit was van te voren al gedoemd te mislukken. Er zat duidelijk teveel gewicht op die achterbank. 1 volwassen persoon, 1 toch wel zeer zware luchtfles, diverse monitoren en de nodige appaaraten. Zou me ook niets verbazen als er ook nog een ta smet zooi achter in de bagage ruimte stond. Zelfs voor een 182 is dit Te veel.
Ik zat het filmpje nog eens te kijken.. hij stijgt op en wint genoeg hoogte om een boom te missen. Tot zover lijkt het goed te gaan. Dan zie je de baan vlak worden en afbuigen naar beneden. Als je het filmpje goed bekijkt, lijkt het alsof de piloot vlak voor dat moment begint met het intrekken van de flaps. Misschien om minder drag te hebben en meer vaart te maken, alhoewel dat wel een enorm runderige actie zou zijn..
Het lijkt me een medische vlucht achter de piloot licht een dikke(zware) zuurstof fles en het lijkt dat ze ook zuurstofmaskers door geven. Het schermpje lijkt me een hart-monitor oid . Maar het resultaat blijft het zelfde : de Weight en Balance klopt niet
Piloot had zijn take off moeten afbreken. Je zag al van heinde en ver dat dit nooit goed zou gaan. Stevo
JA Freak, je hebt gelijk, het nodige materiaal om te reanimeren was dus al onmiddellijk ter plaatse :wink: Stevo