cesna crash

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door kurt, 31 mrt 2006.

  1. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen

    vaag filmpje! :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Lekker wel... :|
     
  4. Phoenix

    Phoenix Guest

    Gevalletje Maximum takeoff weight exceedance, en te snel willen roteren?
     
  5. hezik

    hezik Guest

    Lijkt er inderdaad wel op.. als je kijkt naar het begin, hebben ze dat hele ding volgestouwd ergens mee (ik zie een computermonitor, een gasfles, etc).

    Dan zie je het ding ook vanaf moment 0 totaal scheef hangen, dus echt goed verdeeld zullen ze dat gewicht niet hebben.

    Denk overigens dat het meer was dat de piloot 'up' bleef 'sturen'. Het toestel was immers wel al in de lucht, als hij level flight aangehouden had, had hij misschien nog wel voldoende vaart kunnen maken.

    Zonde..
     
  6. drestar

    drestar

    Lid geworden:
    6 okt 2005
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    terneuzen


    die mensen deden het er gewoon om...

    nou jah..iedereen moet maar lekker zelf weten wat ie doet :D

    ze hebben daar vliegtuigen te veel zeker!
     
  7. citrorob

    citrorob

    Lid geworden:
    3 nov 2005
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Midden-Holland
    Yep en dan de zooi nog achter in ook. Piloot moest waarschijnlijk flink down geven voor level flight. Dat gaat dan ook niet goed komen zoals gebleken is.

    Darwin Award voor deze piloot. :lol:
     
  8. Bronco Dappe

    Bronco Dappe

    Lid geworden:
    6 nov 2005
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Hoeleden (B)
    Gebeurde blijkbaar in Cali. Ligt in de buurt van Bogotà. Lekker hoog (3621ft voor Cali, 8361ft voor Bogotà) en dan met de temperatuur erbij geeft dit een leuke pressure altitude.

    Kist zal wel buiten de enveloppe gevlogen hebben. Op een warme dag scheelt het bij ons, vanop Bogotà, toch ook een tonnetje of 20 tegenover 's nachts
     
  9. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    mmm aan het vliegbeeld te zien lijkt het of het zwaartepunt te veel naar achteren ligt.
    Dat is geen evidente reaktie zeker als dat ding niet UP wil.

    TM
     
  10. klaaz

    klaaz Guest

    Of de kist is slecht beladen (staartlastig), of de piloot probeert bij een te lage snelheid te roteren. Als je de ruimte ziet die beschikbaar was kun je een dergelijke reactie verwachten. Het probleem is dat de weerstand natuurlijk erg groot wordt, wat na de daadwerkelijke takeoff nog eens versterkt wordt door het slippen. Wat op zijn beurt ontstaat door de overtrekkende vleugel. Level flight direct na take off had nog een kans geboden, maar dan hadden ze nog wel wat mensen gescalpeert vrees ik...

    Mooi filmpje voor instructiedoeleinden.

    Rotfilmpje voor de betrokkenen.
     
  11. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Mijn mening: idd te zwaar geladen, en te snel willen opstijgen! en miss wel iss verkeert geladen
     
  12. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.776
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik vind zijn flaps ook nog al ver open staan dat deed hij niet voor niets lijkt me
    Hij verwachte al moeilijkheden denk ik
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    moet je kijken wat ze er allemaal in proppen :S.... pffff klm zal niet voor niks een maximum gewicht hebben voor zijn vliegtuigen,, der gaan gewoon hele gastanks mee dat vliegtuig in
     
  14. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Damn, duidelijk gevalletje van OEPPPSSS.

    - de kist is duidelijk overbeladen,
    - dan ook nog verkeerd beladen teveel gewicht achterin,
    - de neus wordt te snel van de grond getrokken (door de extra weerstand komt de kist niet op snelheid),
    - en dan zelfs nog slippend zien los te komen (mhhh ook niet bevordelijk voor snelheids opbouw).

    ik weet ze doen daar gekke dingen om toch maar te kunnen vliegen maar dit was van te voren al gedoemd te mislukken.

    Er zat duidelijk teveel gewicht op die achterbank.
    1 volwassen persoon,
    1 toch wel zeer zware luchtfles,
    diverse monitoren en de nodige appaaraten.

    Zou me ook niets verbazen als er ook nog een ta smet zooi achter in de bagage ruimte stond.

    Zelfs voor een 182 is dit Te veel.
     
  15. hezik

    hezik Guest

    Ik zat het filmpje nog eens te kijken.. hij stijgt op en wint genoeg hoogte om een boom te missen. Tot zover lijkt het goed te gaan. Dan zie je de baan vlak worden en afbuigen naar beneden. Als je het filmpje goed bekijkt, lijkt het alsof de piloot vlak voor dat moment begint met het intrekken van de flaps. Misschien om minder drag te hebben en meer vaart te maken, alhoewel dat wel een enorm runderige actie zou zijn..
     
  16. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Het lijkt me een medische vlucht achter de piloot licht een dikke(zware) zuurstof fles en het lijkt dat ze ook zuurstofmaskers door geven. Het schermpje lijkt me een hart-monitor oid .
    Maar het resultaat blijft het zelfde : de Weight en Balance klopt niet :(
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Piloot had zijn take off moeten afbreken. Je zag al van heinde en ver dat dit nooit goed zou gaan.

    Stevo
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Nouja, dr is iig een arts terplaatse.. :roll:
     
  19. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    JA Freak, je hebt gelijk, het nodige materiaal om te reanimeren was dus al onmiddellijk ter plaatse :wink:

    Stevo
     
  20. zendesigner

    zendesigner

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    486
    Locatie:
    lummen Belgie / DMC DIest en KMC meerhout
    well 4 doden ipv 1 vindt ik toch niet echt een "rescue missie"

    :(
     

Deel Deze Pagina