Cessna 172 Skyhawk 'Martinair Luchtvaartschool'

Laat ik hier ook nog maar eens een modelletje van mij plaatsen.. :lol:

De Cessna 172 Skyhawk is een erg populair vliegtuigje die al vanaf de jaren '50 in productie is. Sindsdien zijn er natuurlijk een aantal moderniseringen en verbeterde versies gekomen, zoals de Cessna 182 Skylane.
De C172 wordt veel gebruikt als privé toestel, door hobbypiloten, voor rondvluchtjes en als lesvliegtuig. Menig piloot heeft in de C172 met klamme handen zijn/haar eerste solovlucht gemaakt. 8)
Mijn model is een Reims 172, dat is de Franse licentiebouw van de Cessna 172. Qua uiterlijk maakt dit verder niet uit.

Het voorraam, achterraam en één van de zijraampjes zijn zelf gemaakt van transparant plastic. Deze waren namelijk om verschillende redenen niet meer bruikbaar. :oops:

In het dak zaten dakraampjes, deze heb ik weggeplamuurd want de -MDF heeft ze niet!

De antennes zijn van visdraad gemaakt omdat de originele te dik waren en deze breken niet af als je ertegenaan stoot.
In de neus zit een heleboel gewicht, anders gaat 'ie op zijn kontje zitten :lol:
Ik heb zelf veiligheidsgordels gemaakt voor op de stoelen.

De kit is 1:48 van Modelcraft Canada en recht uit de doos gebouwd, behalve de bovengenoemde aanpassingen.
cessna172.JPG

cessnaklaar3.jpg

cessnaklaar2.jpg

cessnaklaar1.jpg

cessnaklaar4.jpg

Een prachtig model, Jelle.

Als je d'r nu nog een gepaste achtergrond bijplaatst kan het wel voor een 1:1-toestel doorgaan.

Mijn complimenten!!!

Droop

:D Ik ben het met droopy'ke eens, prachtig model....... :wink: Je bent er erg goed in 8) Mijn complimenten, ik zou graag nog wat meer werk van je willen zien.

Bedankt voor jullie reacties, Droop en Jip! :D

Jip, ik heb nog wel een hoop foto's op het net staan, ik zal kijken of ik deze week nog wat meer modellen kan posten :P

:P Dank je wel Flying Dutchman :wink:

Graag..... ik ben benieuwt :wink:

ziet er idd netjes uit. realistisch ook. net wat Droop'ke zegt, zet er een andere achtergrond achter, en je zou het verschil nauwelijks zien.

Groeten,

Ruben

Ik ben in het verleden veel mee gevlogen met de MDF en mijn vader heeft er nog aan gesleutelt.

En we moeten zeggen het ziet er echt zeer mooi uit. Als de echte.

Back