Cessna 177

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Guus, 29 jul 2007.

  1. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    leuke kist hoor :wink:
     
  2. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    792
    Locatie:
    Emmeloord
    Het weer is goed dus moest de eerste vlucht gauw gebeuren.
    Het weer was goed .

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kortom ik ben er zeer tevreden mee. :lol:
    Het is een eitje om mee te vliegen.
    Ik heb er met windt kracht 5/6 mee gevlogen en dat ging goed .
    Het vermogen (10cc) is ruim voldoende .
    Het taxiën met windkracht 5 dat doet hij ook goed meestal als een model voor de windt rijd gaat hij op zijn neus staan maar deze blijft netjes taxiën
    Het neuswiel moest nog iets naar rechts gedraaid worden want het taxien ging niet helemaal recht.
    Nadat alles nog eens is geïnspecteerd is hij klaar voor de eerste vlucht.
    De motor gestart neus in de wind en gas.
    Het duurde wel even voordat hij los wilde komen maar dat kwam omdat hij wat up getrimd moest worden .
    Nadat het model was getrimd was het een makkie om mee te vliegen
    Zelfs een outsite loop doet hij goed.
    Ik heb nog nooit een Cessna al die figuren zien doen.
    Het vliegt de figuren allemaal makkelijk rugvlucht en rol .
    Ik moet wel iets meer richting geven dan in de beschrijving staat om hem wat sneller te laten reageren.
    Het sturen alleen met richting roer doet hij ook goed.


    Ik heb de drijver er ook bij maar alle onderdelen heb ik nog niet .
    Volgens de leverancier komen die half augustus en dat hoop ik ook .
    Ik wil wel een keertje vliegen met de drijvers .

    Ik moet zegen dat het een heel makkelijk te bouwen model is
    Alles past goed en is helemaal compleet met onderdelen
    Alleen de lijm zit er niet bij.
    En alle onderdelen zijn los te bestellen.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2007
  3. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.291
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
    Gefeliciteerd met de maiden, als de drijvers compleet zijn is een watervlucht dus gegarandeerd :D
     
  4. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    792
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik heb de onderdelen nu (ook)rechtstreeks bij de makers besteld.
    Kijken wie ze het eerst levert .
    Bij de ARC modelfly waren ze op voorraad en bij der schweighofer niet

    Dus afwachten maar. :( :(
    Want met de MM moet het niet te hardt waaien :|
     
  5. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.291
    Locatie:
    Zeewolde, RemoteJets.com / Modelbouwsticker.nl
  6. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    792
    Locatie:
    Emmeloord
    Thanks Berto voor het plaatsen van het filmpje

    Ik vindt het voor het watervliegen een echte aanrader al is het alleen al om de romp
    Die is niet van hout dus kan ook niet nat worden dus de folie kan ook niet los gaan.
    Maar het schijnt als je het (houten)model eerst met balsaloc insmeerd dat de folie beter blijft zitten .
     
  7. Ron

    Ron

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    227
    Locatie:
    Zevenaar
    Leuk bouwverslag, leuke foto's, leuk filmpje
    Echt leuk dus :!:
     
  8. flat_45

    flat_45 Guest

    Met welke epoxy lijm heb je de vleugels aan mekaar gelijmt?
    En met welke sec lijm?
     
  9. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    792
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik heb de 5 min epoxi gebruikt (uit de modelbouw winkel )
    Maar als je die niet hebt zijn er ook lijmen (epoxi) die wat lager duren.
    Als je de tijd hebt en niet veel bouw ervaring ,zou ik wat lijm gebruiken die langzamer uihard gebruiken.

    En de seconde lijm maakt niet uit welke 20 sec BV heb je wat meer tijd
     
  10. flat_45

    flat_45 Guest

    montage ontvange en baterypack

    Mijn cessna zit ook bijna in elkaar behalve waar en hoe moet het bat pack en de ontvanger zitten?
    Maak je de ontvanger vast met dubbelklevende plakband of ben ik fout?
    De bat lijkt me iets moeilijker?
     
  11. Guus

    Guus

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    792
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik heb de accu tussen de servo's klem gezet eerst in buisisolatie gedaan
    en de ontvanger tussen de tank en de zijkant geklemt die heb ik bewust los van de bodem .
    Omdat ik er ook mee watervlieg en wil dan de bodem vrij houden omdat bij het landingsgestel iets ruimte zit.

    Heb je al wat fototjes ??
     

Deel Deze Pagina