Cessna 182, hoe bevestig ik het neuswiel?

• Topicstarter Topicstarter BBokito
  • Startdatum Startdatum
B

BBokito

Guest
Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt, en een Cessna 182 (3-kanaals) gekocht.
Afgehaald bij het postadres in Delden (toevallig in de buurt :) ), en nu een probleem bij het in elkaar zetten. :?

Het stomme is dat ik niet goed kan uitleggen wat niet lukt (behalve dan dat ik het neuswieltje niet vast kan bevestigen :roll: ) , dus ik hoop dat iemand die de Cessna ook heeft nu snapt wat ik bedoel want ik word er helemaal gek van. :evil:

Vertel is wat meer over het toestel, welk merk en spanwijdte en romplengte. Dan weten we waar het over gaat.
Als je toevallig een camera bij de hand hebt, maak even een fotootje. Want een foto zegt meer als duizend woorden :wink:.
Ik heb zelf ook een cessna 182 maar dat neuswiel zat al bevestigd, als je een klein elektrodingetje hebt met plastic romp
is het hoogstwaarschijnlijk gewoon inprikken op bepaalde manier. Zit er geen goede handleiding bij toevallig die uitlegt
hoe t werkt om het neuswiel erin te krijgen. Succes ermee in ieder geval.

In het beginners forum staan 2 topic's over deze cessna en ook iets over het bevestigen van het neuswiel met zo'n wit dopje tog?

effe zoekken ;)

Mvg\

Igor

Er staat inderdaad al ergens een duidelijke beschrijving mét foto. Volgens mij heb je de Art-Tech Cessna en dat neuswiel schuif je gewoon in de gleuf vlak voor de accuhouder.

Ik heb inderdaad Art-Tech, het is die op hobby-trade:
http://www.hobbytrade.nl/art-tech-cessna-182-p-228.html
Spanwijdte 98cm
Lengte 86 cm
In de handleiding staat enkel dit: Druk het neuslandingsgestel in de neus van het vliegtuig.
Het klinkt zo simpel maar ik krijg hem er op geen enkele manier vast in.
Ik heb ook gezocht op het forum, maar nergens iets gevonden :(

Mijn vader heeft hem er in gekregen! 8O :D
Hij bleek niet in het grote gat te moeten, maar tussen een plasticje en de romp geperst. :wink:
Bedankt voor jullie hulp.
Ik ga zo vliegen.... :o

Even gezocht op Cessna en neuswiel en voila: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27804&postdays=0&postorder=asc&&start=704
Iets naar beneden scrollen en op de foto klikken van het neuswiel. Dan zie je de plek waar het neuswiel in moet (met een zwart vierkantje er om heen).

Succes!

[EDIT]Je was me nét 3 minuten voor zie ik nu :wink: [/EDIT]

Kijk a.u.b. voordat je gaat vliegen of de maximale uitslagen van de roeren op ongeveer 8 á 9 mm staan, anders kom je hoogstwaarschijnlijk met meerdere Cessna's terug :cry:

Back