Cessna 182 ST met floats van E-Do Modell.

Arnold bedankt voor je antwoord.hebben de optionele flaps veel meerwaarde ?

groet,
John.

Zoals Erik al aanhaalde, de flaps hebben zeker meerwaarde.
Met simpel twee extra servootjes van 9 gram is het al gepiept. Soms zitten ze al op de kist. Als je de set bij TrottleStore besteld is de kist helemaal compleet met verlichting, flaps en floats.
Maar pasop want Noorwegen is geen EU land, dus BTW betalen en inklaringskosten.

Gr. Arnold
 
hallo Arnold,
ik ben op internet nog twee kandidaten tegen gekomen.nl de multiplex funcub en de multiplex mentor.
welke is nu de beste?
ik moet nog leren vliegen.en als ik eenmaal kan vliegen dan watervliegen.
is er kwaliteit verschil tussen E-Do Modell en multiplex ?
groet,
john
 
cessna 182-multiplex funcub-multiplex mentor

hallo Arnold,
ik ben op internet nog twee kandidaten tegen gekomen.nl de multiplex funcub en de multiplex mentor.
welke is nu de beste?
ik moet nog leren vliegen.en als ik eenmaal kan vliegen dan watervliegen.
is er kwaliteit verschil tussen E-Do Modell en multiplex ?
groet,
john
 
hallo Arnold,
ik ben op internet nog twee kandidaten tegen gekomen.nl de multiplex funcub en de multiplex mentor.
welke is nu de beste?
ik moet nog leren vliegen.en als ik eenmaal kan vliegen dan watervliegen.
is er kwaliteit verschil tussen E-Do Modell en multiplex ?
groet,
john

Ik denk dat je moet kiezen voor een zo groot mogelijke spanwijdte.
Is er kwaliteitsverschil??
Bij een te harde landing / crash gaat het bij alle 3 stuk maar is ook evengoed makkelijk weer te repareren.

De Mentor heeft een spanwijdte van 163 cm en is een vliegtuig met een staartwiel.

De Cessna heeft een spanwijdte van 150 cm en heeft een neuswiel en heeft flaps.

De Funcub heeft een spanwijdte van 140cm en heeft flaps en is een vliegtuig met een staartwiel.

Voordelen / nadelen; Een staartwiel toestel is ietsje lastiger met opstijgen maar mist het neuswiel wat in het begin bij de landingen veel te verduren heeft.
Een neuswiel toestel taxied wat gemakkelijker maar dat neuswiel is kwestbaar.

De Mentor is duurder t.o.v. de Cessna.
Maar ze zijn allebei geschikt als trainer met een lichte voorkeur naar de Mentor.
Dus is het een kwestie van centen.;)

Als laatse, de Cessna is een semi-schaalmodel en heeft standaard (net als de Funcub) al flaps voorbereid. Maar als beginner moeten die flaps geen argument zijn om te kopen omdat je daar nog lang niet aan toe ben.

Succ6

Gr. Arnold
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn keuze gemaakt en de cessna 185,flapset,drijvers besteld.
Arnold en Erik bedankt voor jullie advies.
Groeten.
 
Back
Top