Cessna 182 ST met floats van E-Do Modell.

Discussie in 'Watervliegen' gestart door arnold remkes, 19 jan 2011.

  1. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Zoals Erik al aanhaalde, de flaps hebben zeker meerwaarde.
    Met simpel twee extra servootjes van 9 gram is het al gepiept. Soms zitten ze al op de kist. Als je de set bij TrottleStore besteld is de kist helemaal compleet met verlichting, flaps en floats.
    Maar pasop want Noorwegen is geen EU land, dus BTW betalen en inklaringskosten.

    Gr. Arnold
     
  2. john

    john

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    spijkenisse
    hallo Arnold,
    ik ben op internet nog twee kandidaten tegen gekomen.nl de multiplex funcub en de multiplex mentor.
    welke is nu de beste?
    ik moet nog leren vliegen.en als ik eenmaal kan vliegen dan watervliegen.
    is er kwaliteit verschil tussen E-Do Modell en multiplex ?
    groet,
    john
     
  3. john

    john

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    spijkenisse
    cessna 182-multiplex funcub-multiplex mentor

    hallo Arnold,
    ik ben op internet nog twee kandidaten tegen gekomen.nl de multiplex funcub en de multiplex mentor.
    welke is nu de beste?
    ik moet nog leren vliegen.en als ik eenmaal kan vliegen dan watervliegen.
    is er kwaliteit verschil tussen E-Do Modell en multiplex ?
    groet,
    john
     
  4. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Ik denk dat je moet kiezen voor een zo groot mogelijke spanwijdte.
    Is er kwaliteitsverschil??
    Bij een te harde landing / crash gaat het bij alle 3 stuk maar is ook evengoed makkelijk weer te repareren.

    De Mentor heeft een spanwijdte van 163 cm en is een vliegtuig met een staartwiel.

    De Cessna heeft een spanwijdte van 150 cm en heeft een neuswiel en heeft flaps.

    De Funcub heeft een spanwijdte van 140cm en heeft flaps en is een vliegtuig met een staartwiel.

    Voordelen / nadelen; Een staartwiel toestel is ietsje lastiger met opstijgen maar mist het neuswiel wat in het begin bij de landingen veel te verduren heeft.
    Een neuswiel toestel taxied wat gemakkelijker maar dat neuswiel is kwestbaar.

    De Mentor is duurder t.o.v. de Cessna.
    Maar ze zijn allebei geschikt als trainer met een lichte voorkeur naar de Mentor.
    Dus is het een kwestie van centen.;)

    Als laatse, de Cessna is een semi-schaalmodel en heeft standaard (net als de Funcub) al flaps voorbereid. Maar als beginner moeten die flaps geen argument zijn om te kopen omdat je daar nog lang niet aan toe ben.

    Succ6

    Gr. Arnold
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  5. john

    john

    Lid geworden:
    16 dec 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    spijkenisse
    Vandaag mijn keuze gemaakt en de cessna 185,flapset,drijvers besteld.
    Arnold en Erik bedankt voor jullie advies.
    Groeten.
     

Deel Deze Pagina