Cessna 182

Discussie in 'Beginners' gestart door hobby, 22 sep 2005.

  1. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ik denk dat je ook niet veel flapwerking krijgt van de aillerons van de Cessna , en ook al zou je de "echte" (fowler) flaps werkend maken dan moet je daar nog niet al teveel van verwachten op een modelletje van minder dan 1 meter spanwijdte ...
     
  2. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    das ook waar maar het leek me leuk om eens flaps te gebruiken....
    moet ik de uitslag van de ailerons van de skyartec ook verkleinen naar 8 à 10 mm ?
     
  3. Benno Z

    Benno Z Guest

    Jazeker, 8-10 mm is ruimschoots voldoende. Standaard uit de doos hebben de roeren een té grote uitslag.
     
  4. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    bedankt benno!

    jammergenoeg is de cessna blijven steken bij de douane...ben benieuwd hoeveel taksen ik zal moeten betalen (àls de cessna mij ooit zal bereiken...)
     
  5. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Volgens mij zal het zo'n vaart niet lopen denk ik.....
     
  6. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    ik weet niet hoe het is in nederland maar bij ons is het niet evident om zo'n zaken zonder problemen door de douane te laten passeren!

    vorig jaar moest ik een papier ondertekenen dat ik 'vrijwillig' afstand nam van een helikopter die ik via internet gekocht had (wat later hadden ze die vernietigd...toch zotte mensen wi!)
     
  7. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    eindelijk toegekomen...lijkt me een hele leuke vlieger!

    heb ook nog een setje gws floats liggen die ik eronder wil zetten maar op wat moet ik vooral letten? op de tekening van gws staat niet echt goed uitgelegd hoe precies de floats komen ten opzichte van het zwaartepunt...

    iemand tips??
     
  8. blarp

    blarp Guest

    Blijkt redelijk goed te kunnen. (modificaties: geen landingsgestel, nutteloos op gras, propsaver, stevigere prop)

    e4Ec59xx5WE[/media] - Sky Artec MVSB
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    maiden

    vandaag de maiden met windkracht 4 bij ons in de duinen (wel het landingsgestel eraf gehaald), was wel pittig! vliegt echt wel super (heb de brushless versie) en verlang al naar wat rustiger weer om de cessna te vliegen met de floaters van gws eronder!

    een super leuke electro vlieger!
     
  10. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    watervliegtuig

    ik heb er de drijvers van gws onder gezet...niet zo evident!
    maar ondanks mijn probeersel vliegt hij redelijk goed, ik had vooral moeite om te sturen (enkel op rudder) en daarom heb ik een roer geplaatst (dank aan bosmodelair voor de mooie foto's die ik heb gevonden op het forum) ik ben benieuwd hoe die nu zal sturen!

    het zwaartepunt ligt alvast lekker! opstijgen vanop het water geeft toch wel echt een andere dimensie ah vliegen...zalig!

    hier heb ik gebruik gemaakt van het roterende 'voorwiel'
    [​IMG]

    het roer uitgesneden en met epoxy waterdicht gemaakt, dan het staafje erin geplakt (niet simpel om een gaatje voor te boren!)
    [​IMG]

    vanop afstand ziet het er rdelijk uit vind ik:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  11. blarp

    blarp Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. arnold79

    arnold79 Guest

    Heb sinds een week ook de Art-Tech Cessna 182 (brushed/2,4 Ghz/4 kanaals). Vliegt echt fantastisch en heb me afgelopen weekend heerlijk uitgeleefd!

    1 vraagje: zou eigenlijk wel iets langere vliegtijd willen hebben - kan ik er een 7,4 volt LIPO inzetten? Vlieg nu met een 9,6v Ni-mh accu, deze geeft echt meer dan genoeg vermogen. Ben een beetje bang dat 7,4v te weinig is en 11,1v te veel. Hoor graag of mensen hier ervaring mee hebben!

    gr./Arnold
     
  13. vdk01

    vdk01 Guest

    ik heb een parkzone mustang p51 net binnen,
    ook nieuw op dit forum...
    vanavond de test, na weken lang fms training...

    grtz
     
  14. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Als je een iets kleinere prop monteert moet 3S Lipo wel goed gaan ... of een prop met meer spoed op 7,4V (zal iets inleveren in power) ... let er wel op dat je regelaar met LiPo's en eventueel meer stroom om moet kunnen gaan, anders is het snel over ...

    Je kan natuurlijk ook het motortje vervangen (geborstelde motoren is een kwestie van rond de € 7,- tot € 10,- voor een 2S LiPo vriendelijk exemplaar), moet je wel de bedrading om solderen kunnen ...
     
  15. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Mensen met vliegervaring ....

    Wil graag een cessna kopen om mee te beginnen. Mooie keuze zou je zeggen. Echter ik kan voor een realtieve lage prijs (ook met de BTW) een nieuwe zeer grote foam versie kopen (spanwijdte 1500mm). Deze is in RTF en ARTF versie verkrijgbaar. Bij de ARTF moet je alleen je eigen ontvanger er in proppen en de rest zit er allemaal bij incl. 1 lipo.

    Nou is mijn vraag: Geldt hier ook hoe groter/ zwaarder hoe stabieler en des te makkelijker dat er mee te leren vliegen valt.

    Hoor het heel graag of dit een goede keuze is.

    Groeten,
     
  16. Turbo-Dreams

    Turbo-Dreams

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    587
    Locatie:
    Heusden-Zolder.
    En? Gelukt ? :D
     
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    @ probaco,

    om welk foampie zou het eventueel gaan?

    En ja voor dit formaat toestellen geldt wel hoe groter hoe beter en stabieler het vliegt.
    Zeker met wat wind waar de 182 erg gevoelig voor is (liever geen wind zelfs).
     
  18. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Het zou om : BananaHobby - 4 CH Cessna 185 Aerobatic Radio Remote Control Electric RC Airplane RTF dit model gaan echter dan geen taildragger maar de 182, dus met een "normale" stuurwiel. Ook geen water-gevallen erbij. Dit is een meerprijs.

    1500mm + 1,4kg evt met flaps te bestellen.
     
  19. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
  20. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    probaco, ik zou daarmee durven beginnen, ziet er zeer stabiel uit!
    ik heb ook een cessna van arttech en zelfs met 4 beaufort vliegt die super...(wel wat gevoelig maar toch leuk!)

    begin op de sim, dan met weinig wind en dan kun je zelf testen hoever je gaat é....

    succes!

    tom
     

Deel Deze Pagina