Cessna Agwagon

• Topicstarter Topicstarter steven.
  • Startdatum Startdatum
S

steven.

Guest
Hello, Deze week ben ik in Braschaat naar een vliegshow gaan kijken, en ik heb er prachtige vliegtuigen gezien, een north American, piper cubs, cessna's, zwevers... die north American was echt te gek toen die z'n motor starte, echt geweldig !

Er was ook een cessna Agwagon, deze wordt in Amerika nog veel gebruikt voor het besproeien van de velden, in Braschaat werd hij gebruikt als sleper voor de zweefvliegtuigen.

Ik had van dit model ook een autocad plan, dat ik ondertussen al heb uitgeprint, voor elekto :wink:

Ik vroeg me af of er iemand soms dit model heeft, en eventueel wat tips of ervaringen ermee heeft, hieronder zie je enkele foto's van een cessna Agwagon (wel niet van Braschaat hoor)

Alvast bedankt en groetjes !
Steven 8)

afb20826.jpg

afb20827.jpg

Donderdag 5 mei, eigenlijk een opendeurdag van het militaire kamp en het lichte vliegwezen van Brasschaat. Er was ook een demo van modelheli's. Verder een tentoonstelling van tanks, lichte trucks, moto's radars,.. enz

Groetjes
Steven 8)

deju :evil: weer een intresante meeting gemist, vandaag ist in deurne hé, stampe vertonge meeting, mej ne schone spitfire uit 44 :D vette bak

Inderdaad, je hebt wat gemist, ik stond vlakbij toen de donderende motor van de North American stationair naar de startbaan taxiede.., de piloot liet z'n koepel open en had een helm op van een jager.., daarna steeg hij samen met een fiat jager uit WOII op, en even later scheurden ze laag overvliegend voorbij... Om koude rillingen te krijgen! 8)

Naar Stampe en vertongen ben ik vorig jaar naartoe geweest, zulk spectakel heb ik daar niet gezien, jammer..
Er stond toen ook een spitfire, maar na heel wat show van de piloot op de grond, gebeurde er niets, zelf de motor werd niet gestart...

Groetjes
Steven 8)

ja heb zeker iets gemist :evil:
ik heb vorig jaar geweest en was bitter weinig te zien, 2jaar gelede was het anders ze waren bezig mer een Sopwith camel te starten alleen ging het niet zo goed :wink: maar was wel fun :P
dat je echt naar een oldtimer meeting wilt moet je naar schaffen diest gaan, Gewoon Prachtig daar :D
afb20847.jpg

Hey sorry hoor, we hadden gewoon even een lekker praatje :P
Maar goed, back on topic, ik ben deze middag al meteen begonnen,
ik had een plan van het internet voor een agwagon met brandstofmotor, maar ik heb nog een hoop elektro liggen, daarom even verkleind naar elekto,..
De span heb ik rond de 90cm gebracht, (koorde +/-14cm) ik ga hem waarschijnlijk motoriseren voor een speed 400 met gearbox, hij moet niet supersnel vliegen maar toch krachtig zijn. (no money for brushless :wink: )
2 servo's in de vleugel voor de rolroeren, 1 voor hoogte roer, waarschijnlijk geen richting (gebruik ik bij elektro eigenlijk niet en is enkel meer gewicht.) ik heb nog een batterypack liggen van 1000mAh, NiMh, 7cellen (2/3cellen).

Misschien dat ik morgen nog enkele foto's post, maar de laatste tijd crasht het uploaden.

Groetjes
Steven 8)

Mooie kist hierboven ! :P

Ik heb nogmaar ongeveer 3 uurtjes aan m'n cessna agwagon kunnen werken, ik heb het nogal druk, ik weet gewoon niet meer aan wat eerst beginnen :wink:

Hier zijn al enkele foto's van wat ik op die uurtjes al heb kunnen doen, ik wil wel even vermelden dat het hier dus niet om een bouwdoos gaat ofzo, maar om een internet plannetje dat ik wat heb aangepast :wink:

Omdat ik het model zo licht, maar toch heel stevig wil bouwen heb ik de belangrijkste ribben, dus waar het meeste kracht op komt, gemaakt uit triplex waar ik wat gaten in gefreesd heb om de lichter te maken.
romp%20cessna%201.jpg

romp%20cessna%202.jpg

romp%20cessna%203.jpg

Het beplanken van de romp
romp%20cessna%20beplankt.jpg

Vleugel (nog niet af) ik heb in alle ribben gaten geboord, hierdoor zullen de aansluitdraden van de miniservo's in de vleugel lopen, (voor elk rolroer een mini servo)
vleugel%20cessna.jpg

Hier zie je al een beetje vorm in het model komen
cessna%20agwagon%20ruw%201.jpg

Hier ben ik aan de mal bezig voor het maken van de plastic koepel, geen bouwdoos, dus moet je alles zelf maken :wink:
cessna%20mal%201.jpg

Hier zie je de mal na heel wat schuren, voor de duidelijkheid heb ik de lijntjes er al opgezet.
cessna%20mal%202.jpg

Spijtig genoeg heb ik nog niet echt een mooi resultaat gekregen, eigenlijk zou het beter gaan om de plastic over de mal vacuum te trekken, maar ik vind zo geen plastic platen..
Nu gebruik ik een pet fles waar ik de mal in steek en dan verwarm, maar dat lukt enkel bij recht koepels zoals de koepel van een hurricane of bf109
De ronding van de cessna agw. koepel is net teveel voor een petfles denk ik...
cessna%20mal%203.jpg

Vriendelijke groeten
Steven 8)

Steven, je gaat als een speer met het bouwen, volgende week klaar :wink: Ziet er goed uit.

Steven, je gaat als een speer met het bouwen, volgende week klaar Ziet er goed uit.

haha, bedankt, ik heb wel materiaal gebruikt dat ik nog had liggen, maar de voorraad raakt op, ik weet dus niet of ik hem zo snel zal afkrijgen :?
K'zit een beetje zonder geld :wink:

Groetjes
Steven 8)

Ik heb een Kyosho Agwagon, die is niet al te zwaar, die is volgens mij goed te electrificeren...
Hij vliegt verder prima. Ze liggen hier en daar nog wel eens in winkels.

Back