CG probleem Easystar met camera

Ik wil als camera mijn 140gram zware Canon Ixus55 de lucht in helpen. Daarvoor een kopie van de huidige cockpitkap gemaakt, uitgesneden, servo geplaatst en voilla: werkt als een trein. Met mijn zender foto's maken gaat perfect.

Echter nu wel 8 cellen nodig om het de lucht in te krijgen, geen probleem, cellen zat. Cellen plaatsen, camera plaatsen en.......zwaartepunt ligt nu op de rand van de vleugel!

Het accupack kan niet verder verschoven worden, wellicht iemand een idee voor een goeie samenstelling waardoor het gewicht wat beter uit komt. Ik wil niet met contragewicht in de staart werken omdat ik nog wel wil kunnen stijgen... :lol:

Veel mensen doen de camare in een gat in de romp precies onder het zwaarte punt plaatsen misschien is dat een idee. In uw geval komt die dan iets verder achter zodat het gewicht van uw cellen alles netjes in balans houd!

gr,

niels

Heb ik gezien ja, maar weet niet of ik gaten in de romp wil gaan snijden hiervoor. Als het echt niet anders gaat zit er niets anders op, maar heb ook afbeeldingen gezien van mensen die hem zoals die van mij hebben gemonteerd.

Patrick99 zei:
Ik wil niet met contragewicht in de staart werken omdat ik nog wel wil kunnen stijgen... :lol:

Ideaal is het misschien niet, maar als dat een oplossing is.
Zoveel gewicht hoef je nu ook weer niet toe te voegen (gezien de hefboom werking). Je kunt toch gewoon eens proberen een strookje lood om het gedeelte waar het richtingroer aan vast zit te klemmen?

Groeten, Aad

Nou, met de vinger moest ik aardig drukken om hem level te krijgen, maar zal het toch eens proberen.

Ben ik alleen wel nieuwsgierig naar het maximale startgewicht van de EZ met standaard 400 motor en 8 cellen. Iemand enig idee?

Je kunt aan de binnenkant tussen de servo's een stuk wegsnijden, daar zit een heele ruimte achter waar een niet al te groot cellen pakket wel in past.. Het moet alleen tussen die servohouders door passen...

Dan zie je aan de buitenkant niets, en hoef je ook niets aan te passen als je een keer zonder camera vliegt als de plaats van je accu....

Back