CG van Gilette pylon ?

Heeft er iemand nog de juiste gegevens van de CG van de Gilette het stond op de romp maar deze zijn weg na een opknapbeurt van de romp en ik was vergeten deze op te schrijven helaas

gr Andre

Hoogte uitslag
+/- 2 mm

Ailerons uitslag
+/- 3 mm

Zwaartepunt
48 mm

Als je sneller gaat dan 200km/h, zou ik de rolroeren aan de tippen vastlijmen met de vleugel.
Rolroeruitslag heb je dan door het roer te torderen. De mijne kreeg zonder vastlijmen bij 180km/h flutter op ailerons, met vastlijmen was dat 220km/h...
(De fabrieksmatig ingebouwde aileronhaken op mijn model waren te flexibel, aansturing zelf was sterk en spelingvrij, met goede mechanische verhoudingen)

Groet,
Gerben

Laatst bewerkt:
Hoi Gerben

bedankt voor je gegevens ik zal ze opslaan ik heb hem op de 244km gehad (laser gemeten wel erg lastig ivm met het kleine formaat) toen flutterde hij nog niet na de '' verbouwing'' alles los gehad en toe flutterde hij omdat er iets speling op zat rond de 200km gebeurde dat ongeveer, ik heb hem inmiddels weer geheel spelingvrij (kleine aanpassing op het begin van de rolroeren met scharniertape en servostangen aangepast) en mocht het toch terugkomen zal ik anders de tippen eerst eens vastplakken, maar doe het liever op dit moment nog niet want hij vloog erg goed namelijk, het geschatte zwaartepunt (3/4) waarmee ik heb gevlogen heb ik net gecontoleerd en zat precies goed gelukkig, ik laat wel even weten of hij niet meer fluttert deze week hopelijk even proberen weer

gr Andre

Back