arjan191
Vriend van modelbouwforum.nl
De Mahmoudi-CG-weegschaal sprak me aan zodra ik erover las, behalve de prijs. In de FMT (2020-07) kwam ik een houtbouw-variant tegen, waarbij de ontwikkelaar, Albert Raggl, ervan aanbiedt om het programma zelf, of een geprogrammeerde en geteste Arduino te kunnen leveren. Contactverzoek gedaan via de redactie van FMT (fmt@vth.de), en per kerende mail kreeg ik prijsopgaven: €25 voor t programma, voor bijdrage aan de ontwikkelkosten, en €35 voor geprogrammeerde en geteste Arduino. Een clubgenoot had aangeboden op een Arduino Nano het programma te laden. Ik ben toch voor de laatste optie gegaan, dat scheelt mij en clubgenoot de integratie-uitdaging om de hardware en het programma met aanvullende bibliotheken voor de Arduino, werkend te krijgen.
Met wat restmateriaal op maat gezaagd zit het onderstel nu in de klemmen.
Functionaliteit van de Waage ist Gewichts-nulstelling (Tare), kalibreren van de loadcellen en geeft de CG positie vanaf de voorlijst. Dat referentiepunt bestaat uit fysieke aanslag waar je de vleugel tegenaan legt
Met wat restmateriaal op maat gezaagd zit het onderstel nu in de klemmen.
Functionaliteit van de Waage ist Gewichts-nulstelling (Tare), kalibreren van de loadcellen en geeft de CG positie vanaf de voorlijst. Dat referentiepunt bestaat uit fysieke aanslag waar je de vleugel tegenaan legt
Laatst bewerkt: