Chainlink UHF

Ach ja, zo kan iedereen anders over komen, of begrepen worden via het internet. Ik ben blij dat er nog meetings zijn, in "tha flesh" is iedereen altijd anders :) (en voor zover ik gemerkt heb, pakt dat alleen maar positief uit :P hahahaha)

Nu ben ik het op sommige punten met sven eens, sommige ook niet.

Als het systeem ZOVEEL rommel de lucht in gooit, dat het alle andere uhf systemen stoort, dan zou toch een 2e chainlink systeem ook niet moeten werken, als iemand anders er met zijn chainlink naast staat? Of begrijp ik het dan verkeerd sander? Want er zijn filmpjes dat meerdere chainlink modules tegelijk bezig zijn, dat gaat prima.

Natuurlijk is het voorbeeld van de autovergrendeling maar een VOORBEELD om aan te geven dat er "rommel" de lucht in gestuurd wordt, want in je auto kun je altijd :P (sleutel??!!)

Maar op zich klopt het ook weer wel dat iedereen rekening moet en moet kunnen houden met iedereen. Ik zit vast op een video kanaal waar anderen ook op zitten, nou, dan vliegen die niet samen! Dat kan met dit toch ook wel?

Sven heeft het spul, dus ik zou dan zeggen: KOM, laten we het eens testen?!

Laatst bewerkt:
heyhey, even als iemand die de meeste systemen heeft liggen en ook veel feedback krijgt van klanten.
De chainlink werkt leuk voor zijn prijs maar heeft enorm veel out of band static. Daar kun je gewoon niet omheen. Ik heb in Frankrijk (bij de meeting) problemen gehad om het alarm van mijn auto uit te krijgen. Direct gevraagd wie er een chainlink aan had staan en na uitzetten kon ik mijn auto weer in. Maar hier vlogen meerdere mensen met de chainlink maar van storing op een ander systeem is mij nog niets bekend. Het alarm gebeurde idd ook in Montfoort. dit was dus wel chainlink gerelateerd, nergfens problemen gehad met ImmersionRC of Scherrer UHF.

Chainlink is leuk al je echt alleen vliegt ergens in the middle of nowhere.

Ik kies gen partij voor welk systeem dan ook maar baseer de ervaring op eigen gebruik en feedback van de klanten.

ImmersionRC is gewoon een goed product voor die prijsklasse, Scherrer UHF is ook een goed product. beide hebben hun eigen voordelen en tot nu toe geen problemen als iedereen tegelijk vliegt.

FRsky werd ook genoemd maar dat systeem is gewoon niet stabiel genoeg. Het werkt, word goedkoop in elkaar gezet maar geen module is hetzelfde. DE ene unit haalt 500 meter waar de andere 2.5km of meer haalt.

LRS van Immersion en Scherrer zijn gewoon stabiel en iedere unit doet gewoon hetzelfde!
Dragonlink niet genoemd, dat is op het moment ook niet echt populair.

Persoonlijk zou ik geen chainlink gebruiken en geef liever iets meer uit voor een beter systeem.

Dus iedereen even goede vrienden !!

Laatst bewerkt:
Ben ik blij dat ik op de 216 MHz met m'n valkeniers telemetrie zit...overgrote deel van de roofvogelmensen zitten op de 433 t/m 435 MHz...nou Sven, die mensen zijn geen lekkertjes als jij je chainlink aanzet...als er door jou iemand zijn peper dure vogel verliest bijvoorbeeld. Binnen een mum ben je getraceerd en staat zoiemand naast je met zijn ontvanger. Meeste van die lui zitten in het zuiden des lands.....

Of een dame hehe:

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren kunnen we weer ontopic gaan .

Voor degene die gebruik maken van 433mhz is het sowieso oppassen .
Als ik met de porto een gesprek heb dan krijgen meerdere hun auto niet meer open .
Ook de draadloze koptelefoons werken er op,[erg breedbandig] meerdere telemetrie systemen van temperatuur stationnetjes.
En andere lpd apparatuur.
Dat is allemaal legaal .
Zelfs word er vossen jachten gedaan met 70cm app .[zoeken naar mini zenders met richt antenne,s ]

En waarom ik je vermijd op meetings?
Juist om dit soort discussies, wij klikken gewoon niet,
en ik heb na anderhalf uur rijden geen zin in een ruzie die mijn dag kan verzieken.
Daarom.

Sven,

Ach kom, ik ben het nivo kleuterschool al een jaar op 35 ontgroeid, dus verwacht niet dat ik je de eerste keer dat ik je zou tegenkomen meteen tegen de vlakte sla o.i.d., ik weet echt niet hoe je daarbij komt. Ik zal hooguit de hele tijd flauwe grapjes maken over hoe lang het wel niet geduurd heeft voordat je uiteindelijk iets in de lucht heb gekregen etc. etc. Als je daar niet tegen kunt dan stel ik voor dat je inderdaad niet naar een meeting komt.

Voor de rest kunnen jij en ik prima door één deur, echt waar, ik ben niet het type dat wrok koestert, of iemand die je in real-life nog even achter de oren gaat wassen, jij moet lekker doen waar jij zin in hebt. Als je echter alles zo etaleert als je hier doet kan je af en toe wat tegengas verwachten, da's het risico van het hier verslag doen van je FPV avonturen en aankoop van diverse apparatuur, dat lijkt me duidelijk, toch?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik vind gewoon dat het ook op een andere manier gezegt kan worden, Sander.
Dat je me meteen uitmaakt voor domme aso omdat ik voor chainlink gekozen heb, vond ik op zijn zachtst gezegt toch wel een beetje bot, ookal bedoelde je dat misschien niet zo. Er zal vast wel een nadeel kleven aan iets dat maar half zo duur is, en daarop had je me ook op een vriendelijkere manier attent kunnen maken. Nu weet ik dus dat ik uit moet kijken in de buurt van niet-chainlink UHF gebruikers. Had ik 200 euro meer betaald, dan had ik er geen omkijken naar gehad, nu heb ik 200 euro in mijn zak en moet ik af en toe op een meeting een kwartiertje wachten. "Thats the price to pay" zullen we maar zeggen, en ieder zijn eigen keuze.

Ik verwachtte overigens ook niet dat het op een matpartij uit zou draaien op meetings, zo zuur kom je nou ook weer niet over. :lol: Maar als de discussies in RL ook zo bijterig zouden zijn als hier op het forum, zou ik zeker geen leuke dag meer hebben op zon meeting. Ik maak liever plezier ipv. weer een welles/nietes spelletje te moeten spelen.

Ik ga mijn chainlink gewoon gebruiken net als ieder ander, met hier en daar een beetje voorzichtigheid, en ik zie wel waar het schip strand. Mijn lunarlander quad vliegt er iig al aardig mee. ;)

Laatst bewerkt:
Nou, dit was me toch weer even een halfuurtje leuke lektuur ;)
Als Sven en Sander ooit samen naar een meeting gaan wil ik er absoluut bijzijn! Al moet ik vanuit Belgie helemaal naar het nooden van holland komen :-) Jullie zijn gewoon keigrappig.

:rolling:
Kom dit draadje nu pas tegen. Inderdaad leuke lectuur weer, die Sven zorgt wel voor de komische noot hier! :lol:

Heeft'ie zelfs al een UHF-set. Ben wel benieuwd naar het lijstje met al de FPV-spullen die je al hebt / gehad hebt Sven... :eek:

UHF is voor mietjes ;)
Probeer eerst eens een FrSky met telemetry :p
Dat geeft pas Adrealine !!!!!!!!!!!!!

Vrede op Aarde :snipersmile::2gunfire: :tank: :cool::onweer:

Back