Chambermaid racer

Ondertussen is de Chambermaid al weer wat verder. De cockpit is afgewerkt met tissue strips en een tissue cockpitdak. Verder heeft het model nu zijn uitlaatpijpjes en wielen gekregen. Eigenlijk rest nu enkel nog de aandrijving en dan is hij eindelijk klaar!

Hier weer eens wat foto's van de Chambermaid. De afgewerkte cockpitkap en de neus met wielen en uitlaatpijpjes. Vandaag heb ik de spinner op maat gemaakt en gespoten, die kan er dus ook binnenkort op.

chambermaid12.jpg

chambermaid13.jpg

Laatst bewerkt:
Hier een plaatje van de voltooide Chambermaid. Ik heb hem buiten al ingevlogen, op een korte lus van 1,5 mm rubber en 400 toeren maakte hij al vluchten van 20 seconde. Dat belooft wat wanneer er een lange motor ingaat! Gewicht is nu bijna 5 gram, zonder rubber. Op de IIFI zal ik eens kijken of hij binnen ook goed vliegt.

chambermaid15.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben net klaar met een reparatie aan de Chambermaid. Tijdens het indoorvliegen in Groesbeek was de neus beschadigd door en aanvaring met de muur. De onderzide van de neus heb ik nu vervangen en weer gespoten. Nu een wat lichter motor maken en hij is klaar voor komend weekend. Ben benieuwd hoe hij in de Jan Massinkhal vliegt.

Wout

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Chambermaid doorverkocht, Ik heb een mooi bod gekregen van een modelvlieger in Oostenrijk en met enige spijt in mijn hart ben ik daar op ingegaan. Ik heb nog heel wat modellen thuis liggen en ik vond het wel verstandig omdat zo te doen, maar verstand en gevoel lopen niet altijd in de pas. Toch heb ik er achteraf gezien echt geen spijt van. De koper is heel tevreden met het model: "Wout, today I made first wonderful flights. (400 turns). I did not expect such a smooth and slow flight! Thank you again!".

Ik heb met het model meerrmalen buiten en binnen gevlogen. Net als het "grote voorbeeld", de 60 cm versie van Bill Henn vloog het model het best in een rechter bocht. Indoor was de langste vlucht 55 seconde. Dit was met 2200 toeren op een motor van 1,36 g/m en een gewicht van 1,1 gram.

Back