Charter naar Electro ombouwen.

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Na een crash is de motor dusdanig kapot, zonder de kist zelf te beschadigen. Nu heb ik hem helemaal kaal getrokken om opnieuw te bespannen.... als 2e leven met een electromotor.

2 opties:

-Brushless met Lipo / NiMH
-Speed xxx electro met NiMh/Lipo...

Wat is aan te raden qua power? Eigenlijk zo goedkoop mogelijk.

Als je het zo goedkoop mogelijk wil houden: Laurens Colibri. Dit project kwam uiteindelijk telleurstellend aan zijn einde vanwege tekort aan vermogen. Tja, brushless en LiPo is dan toch de oplossing, al zal je wat dieper in de buidel moeten tasten. Daarentegen heb je voor +/- €100,- al een leuke 4cc motor waarmee je prima performance hebt, dit tegenover een drievoudig kostende electrosetup? Lijkt me een moeilijke overweging...

1 tip, boor veel gaten :) Vooral voor, het kan veeeeeeeee lichter. Dan een leuke axi buitenloper erin die bij 4 / 5 s lipo iets van 30A trekt met een 10x6 ofzo, dan 4000 mAh erin en je hebt vermogen zat.

Tadango noemt het juiste advies volgens huidig voorstschrijdend inzicht.

Mocht je "gewone" cellen willen gebruiken (2400 of 3300 van sanyo of GP), dan denk ik aan 10-12, maar stroom dan richting 40A.

Wel borsteloze motor. Ik vind uitgavenvoor "goedkope" speed 700 of zo geen alternatief meer met huidige borsteloos prijzen (vanaf rond 70 euro)

Die nieuwe grote typhoons bijvoorbeeld of een "AXI" van graupner (compact ...)

Kies een motor van 150-250g met zo 900-1200 rpm/V
Met lagere waarde kan je grote prop (11x7), met grotere waarde kleiner prop (9x5) met meer toeren.
Een lagere KV (rpm/V) past beter bij de langzame charter. Ook bij overgang naar lipo's gunstiger, want dan kan je met de prop een stapje terug zonder dat het te klein wordt.
Let op meetlijstje van fabrikanten. Anders stroom meten bij uitproberen.

Back