charter of rolroer trainer

Ik ben Harm Jansen,13 jaar,en beginner.Clubgenoten adviseren mij een robbe charter.Anderen vinden dat ouderwets en zeggen dat ik daar snel op uitgekeken ben.Zij raden een rolroer trainer,de exel 2000 aan andere zeggen dat ik een charter met voorbereide ailerons moet nemen .Graag jullie mening;welk vliegtuig is het best om mee te beginnen :?: ?

ik zelf heb een charter, kom nu zo een beetje aan het eind van mijn geles en nu had ik er een 2de vleugel bij gekregen. daar had ik(na ja ik... mijn vader) rolroeren op gebouwt. dus als ik mijn brevet heb kan ik die vleugel erop zetten. dus ALS je een charter neemt kan je de vleugel ombouwen. omdat ik meer exels heb zien neergaan dan charters. misschien als je bouwen leuk vind kan je rolroeren op je vleugel bouwen. kan wel een foto voor je maken van de nieuwe vleugel. maar ik heb dus een charter en vliegt prima

Harm,

Laat je niets wijsmaken, de Charter is een heel goed beginnersvliegtuig waar je uitstekend mee kunt leren vliegen. Het feit dat er geen rolroeren op zitten hoeft helemaal geen minpunt te zijn.
Over het leren vliegen met of zonder rolroeren is al vaker geschreven. Zoek die draadjes maar eens op dan kan je de voor en nadelen van beide manieren van vliegen zelf lezen.
Paul schrijft het ook al, je kan heel simpel een extra vleugel (laten) bouwen die wel rolroeren heeft. Ga maar lekker leren vliegen met de Charter zoals hij nu is en ga ondertussen die andere vleugel bouwen. Ben je er aan toe dan kan je die vleugel erop zetten en heb je een "nieuw" vliegtuig.