chassis verven traxxas slash 2wd.

hallo,
bij deze allemaal de beste wensen van 2013.

na het lezen van dit topic:http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-autos/171975-e-revo-black-edition.html
wilde ik graag mijn traxxas slash 2wd wat unieker maken met een geverfd chassis.

nu wil ik graag die verf kopen bij een winkel in de buurt.
na rondzoeken zag ik de verf bij de kruidvat was.
Zoekresultaten

is dit de goede verf??
of zijn er andere soorten?
ook wil ik graag nog wat tips.
mocht na het vinden van de goede tips en ik zo ver ben kunnen jullie een onderhouds- en herbouwverslag op dit forum vinden.
alvast bedankt.

met vriendelijke groeten,
jeffrey

Jij ook de beste wensen.

De verf in je link naar het kruidvat is textielverf. Volgens mij is dat niet geschikt voor kunststof enzo. Is er niet een speelgoed zaak in de buurt.Die verkoopt modelbouw verf in allerlei kleuren. Vaak van Revell of Humbrol. Deze zijn wel geschikt voor kunststof.

Fred

Daar heb ik al aan gedacht, maar revell verf is oppervlakkig en na bijvoorbeeld een keer rijdden krast de verf er weer af.
Zoals ik gelezen heb is die dylon verf niet oppervlakkig.
Het trekt er een soort van in
Misschien dat iemand het weet?

Die dylon verf is verf die in de textiel trekt omdat deze de verf als het ware absorbeert. Kunststof is een vast iets en absorbeert dus geen verf. Tegen het af krabben van de verf heeft men weer wat anders bedacht. Blanke lak. Je verft eerst je model en daarna spuit je er ter bescherming een laag lak overheen. Doen ze in het eggie ook.
Wel zorgen dat verf en lak elkaar verdragen. Anders krijg je van die rare bobbelende verf.

Volgens dat topic wordt het chassis in een pan kokend water met de toegevoegde verf.
Toch wil ik het eigenlijk ook op die manier doen.
Ik ga morgen bij een textiel winkel vragen naar info.

Mocht iemand anders nog info hebben, is dat van harte welkom.

Die dylon verf is verf die in de textiel trekt omdat deze de verf als het ware absorbeert. Kunststof is een vast iets en absorbeert dus geen verf. Tegen het af krabben van de verf heeft men weer wat anders bedacht. Blanke lak. Je verft eerst je model en daarna spuit je er ter bescherming een laag lak overheen. Doen ze in het eggie ook.
Wel zorgen dat verf en lak elkaar verdragen. Anders krijg je van die rare bobbelende verf.

Kunststof kan dit soort verf ook absorberen. Verven is geen optie bij een auto, dat spat er zo weer vanaf, met blanke lak en al.

Zoek maar eens op dylon met het "aangepast zoeken" blokje bovenaan de pagina. Dit is dan 1 van de resultaten:

velgen-spuiten

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor deze link.
Op die manier bedoel ik het inderdaad.
Maar nu rest mij nog de vraag waar is het zogeheten dylon textielverf(tinnetje) te krijgen?
Ik wil het graag bij een winkel halen.
Zodat ik direct advies kan vragen.

Er zal vast een kleding-reparatie shop op dorp zitten, groot kans dat je het daar kunt vinden.

Haha, enschede als dorp.... T'is een stad.

Daar ga ik morgen zeker even kijken.
Anders een drogist.....maar las iets van dat dylon niet meer leverbaar is bij kruidvat of etos.
Dat zien we morgen wel wel.

ik heb mijn traxxas revo geverft, het resultaad is fantastisch.

ook de veren en rubbers kunnen worden geverft.

je hebt echter wel tinnetjes nodig, en die zijn zo goed als overal uit de handel.

drogisterijen hebben ze bijna niet meer, ik heb ze besteld via een site.

De Textielverfshop voor Dylon textielverf  :: Dylon Multi purpose textielverf (tinnetje)

ik heb een klein bouwverslag gemaakt daar kan je ook zien dat ik het kook. wat belangrijk is is dat je niet perongeluk het plastic smelt. ik heb dat voorkomen door een pan te zoeken met een afdruiprek. als het plastic (dit geld vooral bij kleine delen) de bodem van de pan kan raken kan het vervormen of smelten, met iets er tussen gebeurd dat niet... dus even zoeken naar iets wat er tussen kan.

bouwverslag:

e-revo-black-edition

als je vragen hebt dan moet je ze maar stellen, als je uit de buurt komt mag je mijn pan lenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
de verf die jij noemt is voor de handwas en niet geschikt om te koken.

gevonden!

hallo,

de gezochte tinnetjes zijn gevonden.
na een zoektocht van 3 winkels is het gelukt.
kruidvat wist niet wat ik bedoelde dylon textielverf in kleinere blikjes....
etos had niets wat op textielverf leek.
tot ik op advies naar de volgende DA drogist wou gaan kwam ik daar aan en zag dat daar helemaal geen DA meer zat.
er zat een eigenmerk 'jasmijn' drogist....
toen ik binnenkwam en ernaar vroeg lieten ze mij het vak zien waar het lag....

en toen, tja natuurlijk maar gelijk 2 blikjes meegenomen van de voor jullie nog onbekende kleur.

ik ga nu nog op zoek naar een pan waar mijn chassis in past en dan is het helemaal klaar om te beginnen aan de onderhoud van de traxxas.

Ik heb onlangs geleerd dat die textielver ook op andere dan polyamide kunststoffen gebruikt kan worden. In PA trekt het inderdaad blijkbaar ook in. Op de andere blijft het als een oppervlaktelaagje achter. Tenminste bij harsen. Wat het doet bij ABS en zo weet ik niet, maar klinkt wel goed.
Heel gelijkmatig ziet het er in elk geval uit.

Dylon gaat prima werken zolang als het te verven materiaal niet te donker is, zoals bv zwart. Wit materiaal kun je zo heel mooi verven.

Ik kocht het idd ook bij de DA drogist.

Ik heb o.a. witte Rulux velgen omgeverfd naar Cobalt blauw. Staat ook ergens een tutorial van mij met uitleg hoe ik eea gedaan heb.

Erg simpel klusje en leuk om te doen.

Neem wel een oude pan anders word je vrouwtje verdrietig....:rolleyes:

Edit; zie dat er hierboven al een linkje is naar o.a. mijn Dylon avontuur ;)

Ik heb een pan....40 cm diameter....
Het chassis is 36 cm lang dus moest dat wel.
Nu zijn 2 blikjes genoeg voor 1 liter water.
1liter water zie je in een pan van 40 cm niet als en laag van minimaal 4cm.
Is er een manier om de pan ovaal te maken van binnen?
Zodat hij minder breed is maar wel de goede lengte houdt.
Het gaat om een aluminium pan.

nee zo hoef je niet te rekenen. voor het chassis van de revo heb ik 5 tinnetjes en wel 10 liter water gebruikt, en moet je kijken wat ik daar allemaal mee heb gedaan.

ps als je hebt geverft kan je de vloeistof in een fles doen en bewaren voor de volgende keer. dan hoef je er nog maar 1 tinnetje bij te gooien.

kunststof neemt veel minder verf op als kleding natuurlijk.

het verbouwen kan beginnen.

vandaag maar begonnen met het uit elkaar halen van de auto.
ook is het verven nu klaar en wacht ik op het drogen van de onderdelen die geverfd zijn.

hier de foto's
begonnen met een hele auto.
2013-01-03112748_zps24e17758.jpg

2013-01-03113010_zpsae48d85d.jpg

hij blijft natuurlijk niet standaard met de XL-5 motor...
hier de vervanger:

2013-01-03113049_zps349d0e35.jpg

alle electronica eraf.
2013-01-03115704_zpse5e29eff.jpg

alles gedemonteerd.
en bijna klaar om te verven maar al wel bijna 2 uur verder.

2013-01-03130858_zpse36f8174.jpg

hier de mysterieuze kleur...die tot nu geheim gebleven is:

2013-01-03144019_zpsd5ed1e56.jpg

de pan met alle delen met ijzerdraden eraan vast (zodat ze de bodem niet raakte)
moeilijk om in te schatten hoe groot de pan is??
40 cm diameter en ongeveer 25-30 cm hoog..

ongeveer 8 liter water en 4 blikjes van de dylon tinnetjes.

2013-01-03144057_zps5586a619.jpg

hier komen de eerste delen al weer uit het water.

2013-01-03152752_zpsd8d16eea.jpg

2013-01-03154454_zpsd01b9a2d.jpg

2013-01-03154506_zps9c519742.jpg

2013-01-03154519_zps2a2fd37c.jpg

zoals je kan zien is het goed gelukt....ik zal nog wat foto's maken bij wat meer licht en als de delen droog zijn....
en dan maar weer in elkaar bouwen.

Dit is gaaf, dat wist ik niet dat het zo kon. Ik leer nog eens wat. Maar hoe is het met de kras bestendigheid? En hoe ziet de pan er uit na deze verf sessie. Ik neem aan dat je er daarna geen soep meer in kan koken.

Krasbestendigheid kan ik nog niets van zeggen.
Die pan kun je inderdaad niet meer gebruiken voor soep.
Daar zal ik nog wel en foto van maken.
Morgen bouw ik hem in elkaar.

kras bestendigheid is "heel hoog" je kleurt namelijk gewoon het plastic op deze marnier het is niet iets wat je er op smeert...

Back