Cherry II van Graupner

Hallo, iedereen,

heeft er iemand soms info over de Graupner zwever Cherry II ??
Ik heb er eentje kunnen kopen met alle servo's , regelaar en 700 speed-motor in

Mvg

Dirk

Heb hem vroeger wel gevlogen. Als hij maar eenmaal vloog (erg slecht weg te krijgen met de speed 700), dan vloog het beslist goed!
Strak, redelijk zwevend, ondanks zijn hoge snelheid en hoge gewicht met Nicads en speed 700. Zie het als een hotliner echter ietsje minder snel, en wat gemene start en landingseigenschappen.

Greetz van Aldert

Hoi knife-edge,

Bedoel je deze ?

Of is er nog een ?

Groeten Martin

http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/24684805a7fd59195.jpg[/img]"]
24684805a7fd59195.jpg
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
die lijkt het mij te zijn ...maar op die van mij staat Cherry II op ??
Alleen heeft hij andere kleuren
Wat is de voorgeschreven set-up ??? motor en het aantal cellen.
Waar ligt het zwaartepunt ?

Mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,

Speed 700 Turbo 9,6 bestelnr; 1165
RC Power switch 20 bestelnr: 3871
voor 7 cellen

RC Power switch 25 bestelnr: 3879
voor 8 cellen

Sanyo 7 N 1200 SCR 8,4 V bestelnr: 3489
Sanyo 8 N 1200 SCR 9,6 V nestelnr: 3867

Zwaartepunt zie tekening

246848060e74c46d6.jpg

Als je wilt, wilik ook voor je de bouwbeschrijving doen of de tekening, maar geef dan een E-mail adres, hier mag ik alleen maar keline plaatjes doen.

Groeten Martin

Laatst bewerkt door een moderator:
Er staat toch maar één zwaartepunt op, namelijk bij de pijl:confused:
Die rondjes lijken me eerder gaten.

Ik heb even zitten zoeken. Er is een Cherry (enkel hoogte- en richtingsroer) en een Cherry 2 (rolroeren en hoogte)
Beide types kennen liefhebbers en haters....met name de gemene tip-stall eigenschappen worden vaak genoemd. Dus redelijk snel aanvliegen lijkt noodzaak.
Cherry 2 by Graupner? - RC Groups

Laatst bewerkt:
Er staat toch maar één zwaartepunt op, namelijk bij de pijl:confused:
Precies, en ook als een toestel met verschillende soorten accu's gevlogen wordt dan zal het zwaartepunt toch echt op dezelfde plaats moeten zitten onverschillig de accus...
Lijkt me typisch zo'n toestel dat met brushless en Lipo's een mooie tweede jeugd in kan. Niet vergeten differentiëel in te stellen...

Dan zul je echt eerst precies moeten zeggen welke motor er in zit en op hoeveel cellen je hem wilt gaan vliegen.....

Geen dank.
Ben benieuwd trouwens. Het is natuurlijk een erg zware setup. Die motor weegt 350 gram? en een kleine 500 voor je accupack....da's 850 gram.
Vervang dat eens door een buiteloper van 100 gram en een lipo van 270 (3 cellen 3200 mAh). Dat verschil zul je merken, zeker als die kist van zichzelf al aan de zware kant is. Grote kans dat je er met een moderne setup 10x meer plezier van zult hebben.

Ik zal het zeker overwegen..
Hier bij mij in Zutendaal is er iemand die vanalles invoert uit China.

Perba >>> die heeft zeker wat bruikbaars ter vervanging van de 700 motor , zal het eens bekijken

Mvg

Dirk

Heb zelf de cherry gehad met alleen richtingroer. Als motor had ik de 700 BB 12volt turbo in combinatie met een Sanyo 10 cellen pack kwam ik op ruim 2200 gram. Ondanks dit hoge gewicht vloog hij erg strak en vrij vlot. Als prop gebruikte ik een Aeronaut 9.5x5. Is in deze uitvoering geen zwever maar wel een leuk rag toestel.

Ik heb intussen de Cherry van Knife Edge overgenomen, de originele motor zit er nog in, ik heb er 10 sub-C cellen ingestoken en een 11X6 klapprop op gezet, ik kan een 6tal doorstarts maken tot op zo'n 200m. Verder is het toestel naar mijn aanvoelen vrij stabiel, ook als ie relatief langzaam vliegt (moet er wel bij vermelden dat ik tot nu enkel met behoorlijk veel wind heb gevlogen). Het gewicht is nu 1860gr wat nog behoorlijk veel is maar om wat te spelen in strakke wind weer mooi meegenomen.
Thermiek vinden kan, als je snel genoeg reageert, maar daar is het kistje eigenlijk niet voor gemaakt.

ik ga volgende weeg n cherry 2 ophalen die verkeert nog in goede staat volgens zijn zeggen we zullen zien:yes:wat voor n setup zou hier t mooist uitkomen??ik heb nog n 3548-800kv en dan mooi met n 3s setup was mijn idee meschien heeft er iemand nog tips voor dit zwevertje of moet ik hotliner zeggen want t lijkt me wel n ragbak:grin:

Back