Hallo Cor,
Onder normale omstandigheden is VR de enige juiste snelheid om te roteren.
Kijk je naar het filmpje dan zie je dat de China Airlines vliegers veel te laat begonnen zijn met roteren; ongeveer 100m voor het eind van de baan. Ze kwamen dan ook pas op of na de baandrempel los en raakten met hun gear de baanverlichting. Je kunt wel wachten op VR tot je een ons weegt, maar het heeft geen zin om aan het eind van de baan af te rijden.
Op het moment dat de werkelijkheid niet overeenkomt met de berekende performance (bv: 10 knopen tail i.p.v. 10 op de neus) zul je toch voor het eind van de baan het luchtruim moeten kiezen, en niet met VR-2 de baan afrijden.
groet
Nico
Onder normale omstandigheden is VR de enige juiste snelheid om te roteren.
Kijk je naar het filmpje dan zie je dat de China Airlines vliegers veel te laat begonnen zijn met roteren; ongeveer 100m voor het eind van de baan. Ze kwamen dan ook pas op of na de baandrempel los en raakten met hun gear de baanverlichting. Je kunt wel wachten op VR tot je een ons weegt, maar het heeft geen zin om aan het eind van de baan af te rijden.
Op het moment dat de werkelijkheid niet overeenkomt met de berekende performance (bv: 10 knopen tail i.p.v. 10 op de neus) zul je toch voor het eind van de baan het luchtruim moeten kiezen, en niet met VR-2 de baan afrijden.
groet
Nico