Chinese Walkera 5#10 look'a'like's ...

• Topicstarter Topicstarter MrLunk
  • Startdatum Startdatum
M

MrLunk

Guest
Hallo Modelbouwforum...

Ik ben een enthousiaste nieuwe Heli liefhebber...
Ben al een paar maandjes met Aerofly Pro simulator bezig en heb als doel om uiteindelijk een mooie 3D heli aan te schaffen en te kunnen! besturen...

Na veel filmpjes en verslagen gelezen te hebben ben ik op zoek gegaan naar een instap heli voor een redelijke prijs met niet teveel kanalen..
(ja ik ben een noob op dit gebied)

Via een maat van me vond ik een vijftal half en/of niet werkende Coaxiale 3 kanaals Heli's... voor een goede prijs...
Hiervan heb ik inmiddels 2 volledige en goed vliegende heli's gebouwd (eentje 40Mhz de ander 27.5)

Na wat zoekwerk op internet heb ik uitgevonden dat de frames compleet hetzelfde zijn als van de Walkera 5#10
en veel onderdelen van de co-comanche en de lama 2 3channel helis passen er ook op...

Hier een filmpje van de 2 werkende modellen op de tafel...
met wat gebrabbel erbij van mij...

2 RC 3 channel heli's ...

Nu heb ik wat problemen met de onderste rotors...
de pennetjes waarop de bladeholders horen te worden geschoven zijn van de manchet die om de buitenas zit afgebroken...

Maar deze heli's zijn niet 4channel zoals de walkera 5#10
Dus die is iet gelijk aan de hele swashblade setup van de walkera 5#10
hier zit een plastic fixed pitch ding op (weet niet hoe ik dit moet noemen)...

Wie o wie kan mij tips geven waar ik juist dat onderdeel kan halen....

Greetz,
Peter Lunk

(P.S. fotos zal k asap van de gezochte onderdelen posten ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Vlucht op de zolder:

Me flying my RC heli's in the attic...

Ik ben inmiddels na al dit bouwerk om de boel draaiend te krijgen en veel opt web t zoeken naar onderdelen tot de conclusie gekomen...

Heli's zijn verslavend !

En ik zal zeker de komnde weken ruim onderzoek doen naar welke betere heli mijn volgende stap zal zijn...

Is de 5#10 dan een goede keuze ?

grtz,
Peter Lunk

hi guys, ik heb deze Sanhuan Toys heli. Leuk om mee te beginnen... maar het steldt niet veel voor. Moeilijk te besturen... slechte kwaliteit motoren. Ach maar om mee te beginnen helemaal prima! Met dit stukje speelgoed is het voor mij ook begonnen... heb nu een Walkera 4#3B en Esky Belt CP.... daar kan je beter naar kijken.,

Mijn maat en ik spen nu al weken erg leuk met deze heli's...

Na goed balanceren en een wat sterkere LiPo viegen ze leuk...
leuk.. niet erg stabiel of precies...

We zijn beiden Zekers van plan deze hobby door te gaan...

Ik zou heel graag met de Walkera 4G3 over weg willen kunnen gaan
deze: Walkera HM 4G3 Helicopter Premium (2009 Special Limited Edition) [ HM-4G3-premium ]
Maar das kwa kanalen en besturing nog wat hoog gegrepen...

Is een Walkera 5#10 (4chan) een goede tussenstap ?
deze bedoel ik:
http://www.helipal.com/walkera-hm-5-10-micro-helicopter-2-4g-metal-edition.html

grtz,
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf de 5#10 en moet zeggen dat voor beginners dit zelfs een te makkelijk toestel is.

Is gewoon way te stabiel.. vliegt erg mooi.. maar je kan er niet echt veel mee..

Ik heb onlangs voor mijn schoonvader een E-Flite Blade MSR gekocht..
Dit is een mini FP heli.
Ook erg stabiel netzoals een coax, maar vliegt een beetje als een CP.

Mijn schoonvader heeft de heli nu een paar dagen, zonder ooit gevlogen te hebben.
En vliegt zeer goed!

We vliegen nu met ons groepje met zo'n 6 a 7 man met de MSR waarvan er 3 zijn die nooit eerder hadden gevlogen.
En ze kunnen nu al flink mee komen met ons.

En onwijs crash bestendig!!

Blade mSR RTF (EFLH3000): E-flite - Advancing Electric Flight

P.s. kan ook goed buiten vliegen met redelijk windstil weer, en dan kan je flinke snelheden halen met deze mug ;)

Back