Chinook aanschaffen

Na 13 jaar weer het vliegen opgepakt en dat bevalt me prima.
Aangezien ik veel in modelbouw heb gedaan wil ik ook in deze tak van sport iets moois gaan maken.
Heb mijn zinnen gezet op een chinook alleen is er niet veel te vinden in de verkoop.
Nou ben ik niet zo'n hele goede zoeker op internet dus zal wel meer aan mij liggen dan dat er werkelijk weinig is.
Vandaar mijn vraag of jullie linkjes hebben zodat ik een keuze kan maken.
Wil wel voor ongeveer 5000-7500 euro een vliegend exemplaar gemaakt hebben, duurder word me te gek..(en de vrouw ook denk ik :p)

Linkjes heb ik niet voor je.

Maar ik weet dat Hirobo een chinook heeft (of had), en Vario heeft in elk geval een romp, en de pylon-mechanieken.

De Hirobo is een volledig model, in die zin dat Hirobo ook de benodigde electronica en stabilisatie er bij levert, voor de Vario zul je het grootste gedeelte van de heli volledig zelf moeten bouwen, en zelf uit moeten zoeken hoe je de aansturing moet regelen.

Op de Vario site vind je een Gallery en een fanclub.... daar vind je een of andere Brit die behoorlijk ver is met het ontwikkelen van een Chinook inclusief mechaniek en aansturing.

Mogelijk heb je hier wat aan.

Maar maak je borst maar nat, want met betrekking tot chinooks is er maar heel weinig te vinden, dus je eigen mechanische vaardigheden zullen behoorlijk op de proef gesteld gaan worden.

Groet, Bert

Ben je al aan het vliegen? En waarmee vlieg je momenteel dan?

Een Chinook heb je al voor een paar tientjes, of wil je groot? :D

Scale Chinook - RC Groups

Op het moment heb ik een T-Rex 700E...
Ik weet wat je bedoeld met de chinook van een paar tientjes, die heeft mijn zoontje.:p

Linkjes heb ik niet voor je.

Maar ik weet dat Hirobo een chinook heeft (of had), en Vario heeft in elk geval een romp, en de pylon-mechanieken.

Beide Chinooks zijn me bekend..
Die van Vario is een prachtige romp, zit daar ook sterk over te denken om aan te schaffen.
Er is alleen zo ontzettend weinig over te vinden dat het me bijna benauwd om het wel te doen.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch, ondanks dat ik VVF (Volledig Vario Fanaat) ben, toch voor de Hirobo gaan....
Die is ten eerste een stuk handzamer ((de Vario Chinook is gewoon GROOT), en word geleverd met in elk geval de speciale mixers die je nodig hebt voor een Chinook-type (want vergis je daar niet in, zo'n ding is nogal gecompliceerd in de aansturing...)
En hij is inderdaad gewoon domweg een heel stuk betaalbaarder.

Groet, Bert

EDIT: oh... da's knap balen, die links van laurens, daar staat in kleine lettertjes bij "discontinued products".... ofwel, niet meer leverbaar....:(

Laatst bewerkt:
Lijkt me veelbelovend:

shop.righthere.nu

Have fun @
Altitude 100

Volgens mij is dat exact het model wat ik bedoelde in post #3, en het lijkt er dus op dat deze kist nog gewoon te koop is.

Schijnt volgens het blad Rotor een mooi en goed vliegend model te zijn; heb hem echter nog nooit zien vliegen, ken ook niemand die er een heeft, heb er hier op het forum ook verder nog nooit bericht over gelezen....

Groet, Bert

De Hirobo Chinook en de CH46 Sea Knight zijn gewoon leverbaar en schijnen goed te vliegen.
Ze zijn ook redelijk simpel om te bouwen naar electro. bij RC-heli-shop hebben ze er een staan maar die heb ik nog niet zien vliegen. Als je er eens een in het echt wilt zien moet je daar eens heen gaan. Is trouwens geen goedkoop model maar zeker wel apart om te zien.

Gr Arjen.

[Mod]Gelieve een topic aan te maken in het te koop gedeelte zonder verwijzing naar een externe verkoopsite[/Mod]

Stevo

Een zeer uitdagende keuze..Ik kan me herinneren dat Ewald Heim een toestel ontwikkeld had, met electronische regeling voor het aansturen van de rotoren. Heb dat toestel en verschillende varianten mét dat mechaniek meermaals zien vliegen, en dat werkte prima..geen idee of dat nog te vinden is..
Heb Ewald verschillende keren bij Vario gezien nog niet zo lang geleden, mss daar eens vragen..

greets,

Didier

Theo van Omnisign heeft een geweldig mooie elektrisch aangedreven Chinook in productie, tis wel een hele grote. Die verkoopt hij kant en klaar maar ook als bouwpakket.

Pagina titel

Normaal gezien had hij ook een webpage maar die is under construction. http://www.rchelicopters.eu

dsc011491024x681.jpg

1327493612.jpg

Back