T
Theo Coenen
Guest
Nadat ik op het RC-Line forum ( http://www.rclineforum.de/forum/thread.php?threadid=43680&sid= )enkele goede dingen had gelezen over deze motor en daar hoorde dat er een serie van 40 stuks bouwpakketten zou komen heb ik mij gelijk hiervoor ingeschreven.
Alle ervaringen van de Duitse (indoor)toppers die deze motor vrijwel allemaal op hun shock-flyers hebben zijn zeer goed. Deze omgebouwde cd-rom motor is ontwikkeld door Holger Lambertus, en dit was een eenmalige serie die hij geleverd heeft.
Eindelijk heb ik de motor nu zover klaar. Ik moet enkel nog alle fases goed doormeten om zeker te zijn dat er nergens kortsluiting is en dan kan ik de motor volgens driehoekschakeling aansluiten.
Enkele gegevens van de motor. http://slope-combat.de/chipsledde/
gewicht 25 gram,
350 gram trekkracht bij 8-9 ampere.
diameter van de stator is 24 mm en de gebruikte magneten zijn 5x5x1,5 mm
27 wikkelingen 0,45 draad volgens driehoek geschakeld.
prop 8x4,3 GWS
accu 2 x kokam 350
binnenzijde rotor met de 12 magneten
rotor van opzij met de GWS as
Motor compleet met de bewuste draden nog genummerd.
achterzijde van de motor met de stator.
Nu alleen nog een regelaar en een 2 cellen pakket lipo's en natuurlijk een nieuwe shock-flyer. Deze week dus nog werk genoeg, maar eerst voor moeders de vrouw nog effe alle binnendeuren verven. Zodra ik eigen praktijk ervaringen heb zal ik deze direct posten.
Hannes Kolks nog bedankt voor het helpen met wikkelen van deze stator en ook de anderen die deze leek op electronica gebied geholpen hebben. En dan niet te vergeten Holger Lambertus voor het creeren van deze motor en de bouwpakketten.
Alle ervaringen van de Duitse (indoor)toppers die deze motor vrijwel allemaal op hun shock-flyers hebben zijn zeer goed. Deze omgebouwde cd-rom motor is ontwikkeld door Holger Lambertus, en dit was een eenmalige serie die hij geleverd heeft.
Eindelijk heb ik de motor nu zover klaar. Ik moet enkel nog alle fases goed doormeten om zeker te zijn dat er nergens kortsluiting is en dan kan ik de motor volgens driehoekschakeling aansluiten.
Enkele gegevens van de motor. http://slope-combat.de/chipsledde/
gewicht 25 gram,
350 gram trekkracht bij 8-9 ampere.
diameter van de stator is 24 mm en de gebruikte magneten zijn 5x5x1,5 mm
27 wikkelingen 0,45 draad volgens driehoek geschakeld.
prop 8x4,3 GWS
accu 2 x kokam 350

binnenzijde rotor met de 12 magneten

rotor van opzij met de GWS as

Motor compleet met de bewuste draden nog genummerd.

achterzijde van de motor met de stator.
Nu alleen nog een regelaar en een 2 cellen pakket lipo's en natuurlijk een nieuwe shock-flyer. Deze week dus nog werk genoeg, maar eerst voor moeders de vrouw nog effe alle binnendeuren verven. Zodra ik eigen praktijk ervaringen heb zal ik deze direct posten.
Hannes Kolks nog bedankt voor het helpen met wikkelen van deze stator en ook de anderen die deze leek op electronica gebied geholpen hebben. En dan niet te vergeten Holger Lambertus voor het creeren van deze motor en de bouwpakketten.